یغما گلرویی آزاد شد

یغما گلرویی، شاعر و ترانه‌سرای ایرانی با سپردن وثیقه آزاد شد. مقامات قضایی هنوز اتهامات این شاعر ایرانی را اعلام نکرده‌اند.

یغما گلرویی: شاعر و ترانه‌سرا

فرستنده: بهروز خسروی

آتنا حبیبی، همسر یغما گلرویی نخستین کسی بود که خبر بازداشت او را رسانه‌ای کرد. او در اینستاگرام نوشته بود: «دیروز، دوشنبه ۹ آذر، ماموران امنیتی با مراجعه به خانه ما، ضمن بازرسی خانه اقدام به بازداشت یغما گلرویی و انتقال او به مکان نامعلومی کردند.»

هنوز هم معلوم نیست کدام نهاد امنیتی این شاعر و ترانه‌سرای ایرانی را بازداشت کرده و در این مدت در کدام زندان در حبس بوده است.

ترانه «رانندگی در مستی» از سروده‌های یغما گلرویی با صدای شاهین نجفی اجرا شده است. شاهین نجفی ترانه‌هایی هم از سروده‌های فاطمه اختصاری و مهدی موسوی را اجرا کرده است. این دو شاعر و ترانه سرا هم مانند یغما گلرویی ابتدا در آذر ماه سال گذشته بازداشت و بعد از بیش از یک ماه آزاد شدند. شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه این دو شاعر را در مجموع به ۲۰ سال حبس و تحمل ۱۹۸ ضربه شلاق محکوم کرده است.

بازداشت یغما گلرویی در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربازتاب بود. عده‌ای از او حمایت و عده‌ای هم از او انتقاد کرده بودند. این بازتاب‌ها در مجموع پرتنش و عاطفی بود.

یغما گلرویی بارها اعلام کرده که حدوداً ۱۲ کتاب او از وزارت ارشاد اسلامی مجوز نگرفته است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی، هنرمندان را از همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای منع کرده بود و گفته بود که هنرمندان خاطی تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.