حراست ارشاد اسلامی مجید درخشانی را از فعالیت هنری منع کرد

آلبوم «خروش» مجید درخشانی از وزارت ارشاد اسلامی مجوز نشر دریافت نکرد. حراست دفتر موسیقی ارشاد اسلامی اعلام کرده است که این آهنگساز برجسته ایرانی ممنوع از کار است.

مجید درخشانی در میان اعضای گروه «ماه بانو»

مجید درخشانی در سال ۱۳۹۱ آلبوم خروش را بر اساس آهنگ‌هایی که ساخته، با صدای مجتبی عسگری تولید کرده بود، اما بعد از سه سال این آلبوم همچنان از انتشار بازمانده است.

حراست دفتر موسیقی وزارت ارشاد به مجید درخشانی اطلاع داده که به خاطر همکاری با گروه «ماه» یا «ماه‌بانو» اجازه فعالیت هنری در ایران را ندارد.

یکشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۳، مجید درخشانی، به دلیل همکاری با گروه «ماه بانو» ممنوع‌الخروج شد. زنان نوازنده و خواننده گروه «ماه بانو» سال گذشته چند بار از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی احضار شده بودند.

مجید درخشانی در آن زمان گفته بود که مأموران به او درباره دلیل توقیف گذرنامه توضیح نداده‌اند، اما بر اساس احضار‌ها و توضیحات قبلی، دلیل این برخورد‌ها «داشتن خواننده زن در گروه ماه و انتشار گسترده کلیپ‌های موسیقی این گروه» بوده است.

او همچنین خبر داده بود که نیروهای امنیتی از او به دلیل استفاده از خواننده زن بازجویی کرده‌ و با برخی از اعضای این گروه نیز برخوردهای غیر محترمانه انجام داده‌ بودند.

مجید درخشانی بعد از این رویدادها در دادگاه انقلاب تبرئه شد و اکنون هم جشنواره موسیقی فجر از او دعوت کرده که با گروه خورشید در این جشنواره هنرنمایی کند.

مجید درخشانی می‌گوید از اتهامات مبراست و دادگاه انقلاب هم حکم برائت او را صادر کرده. او قصد دارد موضوع ممنوعیتش از فعالیت هنری را پیگیری کند.