نام سالار عقیلی از جشنواره موسیقی فجر حذف شد

در پی گفت‌وگوی کوتاه سالار عقیلی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی با شبکه ماهواره‌ای «من و تو» نام او از جدول اجراهای جشنواره سی‌ویکم موسیقی فجر حذف شد.

تصویر سالار عقیلی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «من و تو»

تصویر سالار عقیلی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «من و تو»

به‌گزارش خبرگزاری فارس، حمید رضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی صبح امروز دوشنبه پنجم بهمن‌ماه در نشست خبری که در معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد، خبر حذف نام سالار عقیلی در جشنواره موسیقی فجر را تائید کرد.

فرستنده : آقای علی تبریزی

همچنین فرزاد طالبی، سرپرست دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت کمیته نظارت جشنواره نام سالار عقیلی را حذف کرده است.

طالبی افزود دفتر موسیقی نیز با حذف عقیلی موافق است. او گفت: «قرار بر این بود که صبر کنیم تا [ایشان] به ایران بازگردند و توضیحاتشان را ارائه کنند. اما مسئله جشنواره موسیقی فجر متفاوت است.»

سالار عقیلی پیش از برگزاری کنسرت خود در لندن در استودیوی تلویزیون «من و تو» که از این شهر پخش می‌شود حاضر شد و درباره کنسرت‌های خود گفت‌وگو کرد.

او در این گفت‌وگوی ۱۲ دقیقه‌ای درباره کنسرت‌هایش در چند شهر بریتانیا و آمریکا توضیح داد و از گرانی اجرای کنسرت در خارج از کشور سخن گفت.

از آن‌جا که مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی هرگونه همکاری با رسانه‌های خارج از کشور را ممنوع کرده‌اند، سالار عقیلی با چنین محدودیتی مواجه شده است.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رسانه‌ای امروز (دوشنبه) خود درباره همکاری برخی هنرمندان ایران با شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: «مقررات کشور ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد کسی با شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه همکاری کند که این همکاری می‌تواند در قالب آگهی‌، سفارش‌، عکس‌ و… باشد. چراکه هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع و تخلف است.»

نوش‌آبادی گسترش همکاری هنرمندان با این شبکه‌ها را هشداری خواند که باید جدی گرفته شود.

سخنگوی ارشاد اسلامی پیش از این نیز هنرمندان عرصه موسیقی را تهدید کرده بود که چنانچه با شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از ایران همکاری کنند، قوه قضائیه آن‌ها را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و وزارت ارشاد اسلامی هم از صدور مجوز برای آلبوم‌های موسیقی این گروه از هنرمندان خودداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: وزارت ارشاد اسلامی: هنرمندانی که با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند مجازات می‌شوند

قرار بود گروه موسیقی «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی سالار عقیلی در روز ۲۳ بهمن‌ماه در چارچوب سی‌و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برود، اما بدین ترتیب سالار عقیلی در این اجرا نخواهد بود و کیوان ساکت از خواننده دیگری استفاده خواهد کرد.