پرویز پرستویی: معتمدآریا دشمن نیست

در پی اعتراض عده‌ای در کاشان به حضور فاطمه‌ معتمد آریا، پرویز پرستویی در یادداشتی در حمایت از همکارش نسبت به این اعتراض ابراز تاسف کرد.

او در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از خانم معتمد آریا نوشت: “برای اون دسته از هموطنانی که مرتکب چنین عمل زشت و پست شده‌اند متاسفم چرا که معتمدآریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است.”

“چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم. این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست، یادمان باشد با کسانی که سرمایه‌های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم.”

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما و کاوه ابراهیم پور، کارگردان فیلم “یحیی سکوت نکرد” – که چهارم بهمن ماه برای نمایش فیلم به شهر کاشان رفته بودند- هنگام ورود به سالن سینما با اعتراض عده‌ای از مخالفان به حضور آنها در این شهر مواجه شدند.

خانم معتمدآریا در گفتگو با روزنامه شرق گفت: “من با اینکه کسی با کار من و حرفه‌ام و حتی خود من مخالف باشد مشکلی ندارم ولی رفتارهای تهاجمی، توهین، بی‌احترامی، دروغ، تهمت و بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و این اتفاقی است که در آنجا افتاد و من علاقه‌ای هم به بیان و شرح جزئیات اتفاقات ناخوشایند ضدفرهنگی ندارم.”

محسن امیریوسفی، کارگردان سینمای ایران هم به این برخورد با خانم معتمد آریا واکنش نشان داده و در یادداشتی نوشته است: “نمیدانم آن افراد محترمی! که آن روز پشت در سینما تجمع کرده بودند می‌دانستند اعتراضشان به چه کسی و چه چیزی است؟! فیلمی بنام ‘یحیی سکوت نکرد’ با مجوز قانونی ساخته شده و در اکران‌های محدودی که دارد با هزار امید و آرزو، جشن شروع اکرانش در کاشان است و کارگردان جوان به همراه بازیگر فیلم، چند ساعتی مهمان آن شهر می‌شوند.”

در پی حضور خانم معتمد آریا، عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان به علت حضور او در این شهر، روز جمعه را عزای عمومی اعلام کرد.

آقای امیر یوسفی در واکنش به گفته او نوشت: “شنیدم که جمعه را روز عزای عمومی اعلام کردند. موافقم، با این توضیح که جمعه باید روز عزای عمومی ‘میهمان‌نوازی’ ما ایرانیان باشد.”