اعتراض امام جمعه کاشان به حضور فاطمه معتمد آریا در این شهر

عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، با اشاره به حضور فاطمه معتمد آریا در کاشان گفته که این شهر “تحمل مجالس لهو و لعب” را ندارد. معتمد آریا برای اکران فیلم جدیدش راهی این شهر شده بود که با هجوم معترضان مواجه شد.

فاطمه معتمد آریا، بازیگر فیلم “یحیی سکوت نکرد”، برای شرکت در مراسم اکران و جلسه پاسخ و پرسش فیلم در کاشان به همراه کاوه ابراهیم پور (کارگردان فیلم) به این شهر سفر کرده بود، اما معترضان در جلوی در سینما قصد داشتند مانع ورود آنان به سینما شوند.

عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به حضور این بازیگر سینما در کاشان گفته که این شهر “تحمل برگزاری مجالس لهو و لعب را ندارد” و به مسئولان این شهر تذکر داده است.

او از حضور معتمد آریا در کاشان با عنوان ‍‍”واقعه‌ای تلخ” یاد کرده که “ذائقه حزب‌اللهی‌های این شهر را تلخ کرده” است.

عبدالنبی نمازی از معتمد آریا به عنوان هنرپیشه‌ای یاد کرده که “دارای وضعیت مناسبی نیست” و گفته که “وضع ظاهری او در بدو ورود به شهر چنان بد بوده که تمهیداتی فراهم شده تا کسی او را در آن وضع نبیند.”

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر با تجمع جلوی سینما علیه فاطمه معتمد آریا شعار می‌داده‌اند و خواستار خروج او از شهر کاشان بوده‌اند. در نهایت معتمد آریا و ابراهیم پور از در پشتی وارد سینما می‌شوند و جلسه پرسش و پاسخ با وجود اعتراض‌ها و سر دادن شعار از سوی معترضان برگزار می‌شود.

به گفته کارگردان فیلم، نیروی انتطامی موفق به کنترل وضع شده و نمی‌گذارد آسیبی به آنان وارد شود و در پایان جلسه پرسش و پاسخ، معتمد آریا از معترضان می‌خواهد که وارد سالن شوند و در آرامش انتقادات و اعتراضاتشان را با او مطرح کنند.

با اینکه نیروی انتظامی با این پیشنهاد موافقت می‌کند اما معترضان حاضر به گفت‌وگو نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند در هنگام خروج آنان از سالن بار دیگر به آنان حمله کنند و حتی مسافتی را با موتور سیکلت به تعقیب خودروی آنان بپردازند.

امام جمعه شهر همچنین گفته که در جریان حضور معتمد آریا در این شهر “یک خانم متدین و محجبه” مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از مسئولان خواسته که ضاربان را به سرعت شناسایی و تحویل دستگاه قضایی دهند.

به گفته مصطفی جوادی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان، تمام مجوزهای لازم برای اکران و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ این فیلم صادر شده بوده است.

فاطمه معتمد آریا در مصاحبه با روزنامه “شرق” گفته است: «ببینید من با اینکه کسی با کار من و حرفه‌ام و حتی خود من مخالف باشد مشکلی ندارم ولی رفتارهای تهاجمی، توهین، بی‌احترامی، دروغ، تهمت و بی‌قانونی را نمی‌پذیرم و این اتفاقی است که در آنجا افتاد و من علاقه‌ای هم به بیان و شرح جزئیات اتفاقات ناخوشایند ضدفرهنگی ندارم.»