حال روزنامه‌نگار زندانی در دیزل‌آباد وخیم است

Image result for ‫فرزاد پورمرادی‬‎

خبرگزاری هرانا – وضعیت جسمی فرزاد پورمرادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در زندان دیزل آباد وخیم گزارش شده است. او سیزدهم دی ماه از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شد و هفته گذشته به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شده است.

به گزارش منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزاد پورمرادی، فعال رسانه ای و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد دکتر حسن روحانی در کرمانشاه، سه شنبه شب ششم بهمن ماه، به دلیل ناراحتی قلبی به بهداری زندان دیزل آباد منتقل شد و با وجود تجویز پزشکان مبنی بر لزوم اعزام به بیمارستان، از فرستادن او ممانعت شده و همچنان در بهداری زندان بستری است.

یک منبع نزدیک به آقای پورمرادی به گزارشگر هرانا گفت که مقامات اطلاعات سپاه مانع اعزام او به بیمارستان شده اند.

به گفته این منبع فرزاد پورمرادی به دلیل گرفتگی دریچه قلبی، طی یک سال گذشته زیر نظر پزشکان متخصص، مشغول مداوا بوده است.

فرزاد پورمرادی روز یکشنبه سیزدهم دی‌ماه، هنگام خروج از خانه از سوی مأمورین اطلاعات سپاه بازداشت و پس از تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل به مکانی نامعلوم منتقل شد.

قاضی الماسی دادیار شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه انقلاب کرمانشاه، این روزنامه نگار را به  “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب” متهم کرده است. نزدیکان آقای پورمرادی این اتهام را رد کرده و آن را یک “تسویه حساب سیاسی در آستانه انتخابات” عنوان کرده اند.

فرزاد پورمرادی با وجود نزدیک به یک ماه بازداشت، تا کنون موفق به گرفتن وکیل نشده است.

این روزنامه‌نگار، پیش از بازداشت با راه اندازی یک کانال خبری در تلگرام، در حوزه‌ی انتخابات مجلس فعالیت می کرد و از سوی رسانه های تندرو محلی متهم به “براندازی و تفرقه‌افکنی” شده بود.

فرزاد پورمرادی، فعال سیاسی و رسانه‌ای، مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی در استان کرمانشاه در انتخابات یازدهم معرفی شده است. او هم اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم در بند ۱۰ زندان دیزل آباد محبوس است. بند ۱۰ زندان دیزل آباد به گفته زندانیان سابق یکی از بدترین بندهای این زندان است که محکومینی با جرائم خطرناک در آن نگهداری می شوند.