تصویری از محمد خاتمی در خبرگزاری صدا و سیما منتشر شد

خبرگزاری صدا و سیما تصویری از محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران که مقام‌های قضایی پیشتر گفته بودند ممنوع‌التصویر است، منتشر کرد. صدا و سیما شامگاه سه‌شنبه ششم بهمن جاری  نیز در یک برنامه تلویزیونی تصاویری از خاتمی پخش کرده بود.

 تصویری که صدا و سیما از محمد خاتمی پخش کرد.

تصویری که صدا و سیما از محمد خاتمی پخش کرد.

فرستنده : آقای علی تبریزی

خبرگزاری صدا و سیما با انتشار تصویری از محمد خاتمی نوشت:‌ «پخش تصویر و اظهارات محمد خاتمی در برنامه ویژه “پارلمان” شبکه خبر بلافاصله بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی پیدا کرد و کاربران از زوایای مختلف این اتفاق را تحلیل و تفسیر کردند.»

این سخنرانی پنج دقیقه‌ای مربوط به دوران نمایندگی محمد خاتمی در مجلس شورای اسلامی بود که در آن او در مورد تفاوت‌های ایران و آمریکا سخن گفته بود.

هنوز مشخص نیست که انتشار تصاویر خاتمی در صدا و سیما به معنای پایان ممنوع‌التصویری اوست یا این‌که به‌گفته فعالان شبکه‌های اجتماعی، پخش این تصاویر با هدف «داغ نگه داشتن تنور سیاست تضاد با آمریکا» بوده است.

مقام‌هایی قضایی به انتشار تصاویر محمد خاتمی در صدا و سیما واکنشی نشان نداده‌اند اما آذرماه امسال بعد از این‌که تصویر خاتمی در روزنامه اطلاعات منتشر شد، دادسرای ویژه روحانیت محمود دعایی، مدیر این روزنامه را احضار کرد و به او تذکر داد.

با این حال دعایی گفت که همچنان به انتشار اخبار مربوط به خاتمی ادامه می‌دهد.

نخستین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در بهمن ۱۳۹۳ اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها ممنوع است.