عالیم قاسم‌اف آخرین شب کنسرت خود را بدون دخترش برگزار کرد

ارسال کننده آقای علی تورج 24 دی 93

تقاطع: شام‌گاه سه‌شنبه (۲۳ دی-۱۳ ژانویه) سومین و آخرین شب کنسرت “عالیم قاسم‌اف”، خواننده‌ی مطرح کشور آذربایجان در تهران بدون همراهی دخترش برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت “موسیقی ما”، ماموران “ادار‌ه‌ی اماکن نیروی انتظامی” که حکم لغو این کنسرت را در اختیار داشتند، بعد از یک ساعت و نیم انتظار تماشاگران در پشت درهای بسته‌ی “تالار وحدت” و تنها به شرط عدم حضور “فرقانه قاسم‌اف” بر روی صحنه، مجوز اجرای این کنسرت را صادر کردند.

بر اساس این گزارش، بعد از اتفاقات پیش‌آمده، “عالیم قاسم‌اف” بر خلاف دو شب‌ قبل، بدون حضور ارکستر بادی و دخترش به روی صحنه آمد و در حالی که تنها نوازنده‌ی تار او را همراهی می‌کرد، به اجرای برنامه پرداخت.

به نوشته‌ی “موسیقی ما”، او در ابتدای برنامه ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر معطلی در سرمای بیرون سالن، گفت: «به قوانین ایران احترام می‌گذارم، اما در هیچ کجای دنیا این رفتارها در مورد بانوان هنرمند اعمال نمی‌شود.»

وی در عین حال تاکید کرد که «نهایت سعی‌اش» را خواهد کرد تا «شبی پرخاطره» برای حاضران بسازد.

این وب‌سایت تخصصی حوزه موسیقی، هم‌چنین با اشاره به حضور “فرقانه قاسم‌اف” در پشت صحنه از قول او نوشته که تاکنون در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی را تجربه نکرده و این اولین بار است که با چنین فضایی روبه‌رو شده است.

خانم قاسم‌اف با تاکید بر این‌که نمی‌خواهد بیش از این اظهارنظری بکند، اضافه کرد: «الان در شرایط روحی خوبی نیستم و باید به پدرم که روی صحنه است کمک و انرژی بدهم. جمله آخرم هم این است که مردمِ مهربانی دارید. دو شب اول برنامه برای من بی‌نظیر بود. قدر این مردم هنردوست را باید بدانید.»

گزارش “موسیقی ما” با اشاره به روی صحنه رفتن “ارکستر بادی تهران” در اواخر کنسرت و اجرای چند قطعه می‌نویسد که در پایان با دعوت “سینا ذکایی”، سرپرست این ارکستر، فرقانه قاسم‌اف به روی صحنه رفت و به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت و بعد از ابراز احساسات به جمعیت، به همراه پدرش با “لبخندی معنادار” صحنه را ترک کرد.

به نوشته‌ی این وب‌سایت، عکاسان حاضر در “تالار وحدت” اجازه‌ی عکاسی از کنسرت سه‌شنبه‌شب “عالیم قاسم‌اف” را پیدا نکردند اما خبرنگار این وب‌سایت موفق شد با گوشی موبایلش، عکسی را از “فرقانه قاسم‌اف” در پشت صحنه‌ی اجرای پدرش ثبت کند.

گفتنی است تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش، دو خبرگزاری‌ “ایسنا” و “ایلنا” خبر اتفاقات شب آخر کنسرت این خواننده‌ی آذربایجانی در تهران را به صورت گزینشی منتشر کرده‌اند.

“ایسنا” در گزارش خود بدون اشاره به علت تاخیر بیش از یک ساعت و نیمه در آغاز این کنسرت، نوشت که “قاسم‌اف” در آغاز برنامه، دلیل عدم همراهی دخترش را «خستگی صدای» او اعلام و از تماشاگران عذرخواهی کرد.

این در حالی است که “ایلنا” گزارش کرده که این کنسرت «با حضور نیروی انتظامی و ارائه حکم نهادهای ذی‌ربط لغو شده بود، اما با رایزنی‌های مسوولان برگزار شد».