آتنا فرقدانی از اعتصاب غذای قریب الوقوع خود اطلاع داد

ارسال کننده خانم صدیقه جعفری 23 دی 93

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 23 دي 93: آتنا فرقدانی نقاش و فعال حقو‌ق کودکان کار که در تاریخ 20 دی ماه 1393، توسط قاضی صلواتی به دادگاه انقلاب احضار شده بود دست به اعتصاب غذا زده است.
آتنا فرقدانی که در تاریخ 20 دی ماه سال جاری، توسط قاضی صلواتی به دادگاه احضار شده بود و بعد از ضرب و شتم در مقابل چشمان پدر و مادرش به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود، طی تماس تلفنی که امروز سه‌شنبه 23 دی ماه ساعت 9 صبح با خانواده گرفته، وی که صدایی لرزان داشته از اعتصاب غذای قریب الوقوع خود اطلاع داده است.
آتنا فرقدانی که در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۳۹۳، توسط ماموران امنیتی دستگیر و به بند دو الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد. علی‌رغم اتمام بازجویی‌های طاقت فرسای 5/1 ماه مسئولین از آزادی او ممانعت به عمل می‌آوردند، موضوعی که باعث شد این فعال حقوق کودکان دست به اعتصاب غذا بزند. او بعد از وخامت وضع جسمی‌اش به دستور قاضی صلواتی با قرار وثیقه سنگین در تاریخ 11 آبان، تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد
بعد از آزادی نیز این فعال کودکان سکوت نکرد و دست به افشاگری در رابطه با مشکلات زنان زندانی در زندان اوین زد، که بدنبال انتشار كليپي در اين باره نيز مورد تهديد قرار گرفت..
برگرفته از: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی