تایید حکم معترضین به برنامه فیتیله در دادگاه تجدید نظر/تصویر دادنامه

خبرگزاری هرانا – حکم محکومیت پنج تن از فعالین ترک (آذری) معترض به برنامه تلویزیونی “فیتیله” از سوی شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان اردبیل تایید شد. بر اساس حکم صادره هر یک از متهمان به تحمل سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

Dadgostari kol ardebil

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قاضی یوسف خدادای رئیس شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل، پنج تن از فعالین ترک (آذری) را به اتهام «مشارکت در اجتماع و تبانی جهت ایجاد اخلال بر ضد امنیت داخلی کشور» هر یک به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرده بود، این حکم از سوی شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ریاست انور اسکندرزاده عینا تایید شد.

این فعالین به نام‌های سعید صادقی فر، توحید امیرامینی، صالح پیچگانلو، میثم جولانی و محسن محسن زاده روز ۱۸آبان۹۴ در جریان اعتراضات به برنامه تلویزیونی “فیتیله” در شهر اردبیل از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

قاضی انور اسکندر زاده اعتراض این فعالین به رای صادره را وارد ندانسته و لایحه دفاعیه را تکرار ادعاهای پیشین شمرده است.

همچنین شعبه دوم تجدید نظر دادگستری استان اردبیل درخواست تجدید نظر توسط دادستان عمومی و انقلاب اردبیل مبنی بر قلت حکم آقایان رحیم غلامی، علی واثقی، علی خیرجو، مرتضی پروین، مهرداد شهبازی و بهروز شهبازی را نیز وارد ندانسته و حکم بر برائت این فعالین از اتهامات وارده را عینا تایید کرده است.

پخش برنامه‌ای از صدا و سیما در آبان ماه سال ۱۳۹۴ با اعتراض گسترده شهروندان تُرک (آذری) در ایران مواجه شد. این شهروندان در شهرهای تهران، تبریز، قم، اورمیه، اردبیل، زنجان، مراغه، مشکین‌شهر، پارس آباد و خوی در اعتراض به این برنامه تجمعاتی با عنوان «ضد نژاد پرستی» برگزار کردند.

لازم بذکر است که سه تن از این فعالین به نام‌های توحید امیرامینی، میثم جولانی و صالح پیچگانلو به همراه آقایان مرتضی پروین و مصطفی پروین در پرونده ای دیگر در ارتباط با نمایش پلاکاردی که در آن خواستار آزادی زندانیان سیاسی آذربایجانی و آقای عباس لسانی از زندان یزد شده بودند هرکدام به تحمل سه ماه حبس تعزیری و سی ضربه شلاق محکوم گردیده بودند.

Hokm fitile