رونمایی از تندیس عمر خیام در دانشگاه آمریکایی اوکلاهما

دیوید بورِن رییس دانشگاه اوکلاهما گفت تندیس عمر خیام قرن‌ها اینجا خواهند ماند تا به ما یادآوری کند دانشگاه چه نقشی در جوامع دارد.

دیوید بورِن رییس دانشگاه اوکلاهما گفت تندیس عمر خیام قرن‌ها اینجا خواهند ماند تا به ما یادآوری کند دانشگاه چه نقشی در جوامع دارد

تندیس حکیم عمر خیام، شاعر و دانشمند نامدار ایرانی قرن پنجم هجری، طی مراسمی در دانشگاه آمریکایی اوکلاهما با حضور حضور رئیس و دیگر مقام‌های آن دانشگاه رونمایی شد.

وبسایت دانشگاه اوکلاهما در گزارشی از این مراسم که روز چهارشنبه برگزار شد می‌نویسد، تندیس این شاعر، فیلسوف، ستاره‌شناس، و ریاضی‌دان ایرانی قرن یازدهم میلادی در مقابل “تالار هستر” دانشگاه نصب شده است.

 رئیس دانشکده مطالعات بین الملل دانشگاه اوکلاهما در مراسم رونمایی از تندیس عمر خیام، از نقش یک خانواده ایرانی با نام فرزانه، در حمل مجسمه به دانشگاه و همچنین ارائه کمک مالی به این دانشکده تقدیر کرد.

سوزت گریلو، تندیس عمر خیام را نشانه روحیه دوستی و درک متقابل کشورها و فرهنگ‌های مختلف توصیف کرد و گفت این مجسمه “نمادی است از ساخت پل ارتباطی بین جوامع و فرهنگ‌‌های (جهان) ما.”

خانم گریلو چنین اقدام‌هایی را برای آشنایی نسل‌های آینده جامعه آمریکا با مردم دیگر نقاط جهان و همچنین درک بهتر جوانان آمریکایی از پیشینه‌های فرهنگی و تمدنی دیگر کشورها مهم دانست.

دیوید بورِن رئیس دانشگاه نیز در این مراسم گفت، “این تندیس برای سال‌ها، دهه‌ها و امیدوارم قرن‌ها در دانشگاه ما خواهند ماند تا به یادآوری کند دانشگاه و دانشگاهیان چه نقشی در جوامع ایفا می‌کنند.”