اعلام نتیجه آثار اجتماعی مرگ مرتضی پاشایی از سوی وزارت کشور ایران

ارسال کننده آقای علی تورج 15 بهمن 93

مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور ایران در امور اجتماعی گفته است که نتیجه تحقیقات تأثیرات اجتماعی مرگ مرتضی پاشایی، خواننده موسیقی پاپ «در قالب بسته‌ای به دستگاه‌های مرتبط ارائه شد.»

به دنبال درگذشت مرتضی پاشایی هزاران نفر از جوانان و زنان و مردان در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند.

میرباقری به خبرگزاری مهر گفت انتظار این استقبال و حضور مردمی را پس از مرگ پاشایی نداشتیم.

مرتضی پاشایی که به دلیل بیماری سرطان معده در بیمارستان بهمن بستری شده بود، صبح روز جمعه ۲۳ آبان درگذشت.

به دنبال درگذشت این خواننده، هزاران نفر از جوانان و زنان و مردان در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند. این تجمعات از جمله در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، همدان، آبادان، قم، کرمانشاه، قزوین، اهواز، زنجان، یزد، سمنان و سایر شهرهای بزرگ برگزار شد. تجمع‌کنندگان که اغلب دختران و پسران جوان بودند با در دست داشتن شمع و بستن روبان مشکی، ترانه‌های مرتضی پاشایی را همخوانی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: تجمع هزاران نفر از مردم ایران در خیابان‌ها در پی مرگ مرتضی پاشایی

به گفته این مقام وزارت کشور ایران «تغییر و تحول در فضای فکری، روحی و روانی نسل جوان» یکی از نتایج این تحقیقات است.

وی می‌گوید: «این تغییر و تحولات به خوبی تحلیل و شناسایی نشده و میدان‌های ظهور و بروز برای آن ایجاد نشده تا این‌که این اتفاق افتاد و تلنگری برای ما بود.»

میرباقری افزوده در شورای اجتماعی وزارت کشور مطرح شده که «زیر پوست جامعه، مجموعه تحولاتی رخ می‌دهد که سیاست‌گذاران کشور باید برنامه‌های خود را متناسب با این‌گونه تحولات برنامه‌ریزی کنند.»

مرتضی پاشایی، متولد ۲۰ مرداد ۱۳۶۳، خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ ایرانی و دانشجوی رشته گرافیک بود. او موسیقی را از ۱۴ سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد. پاشایی از ۱۳ آبان امسال به علت شرایط وخیم بیماری در بیمارستان بستری شده بود.

پاشایی از‌ سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعات خود شروع به کار کرد و با قطعه «یکی هست» به شهرت رسید. آلبوم‌های «گل بیتا»، «یکی هست» و «اسمش عشقه» از این خواننده منتشر شده است.