گزارش کمیته زنان در فروردین ماه 1395

گزارش ماهانه کمیته زنان (نقض حقووق زنان در فروردین ماه)

ایران:کشوری که دست دادن درآن جرم سیاسی و مشکل ناموسی است-موضوع دست دادن زنان و مردان باهم هرازگاهی تبدیل به موضوع جنجالی وچالش برانگیز روزایران میشود.

……..شکایت مجری زن ازصداوسیما-شیناشیرانی مجری صدا وسیماتازمستان پارسال که چگونگی رفتن اوازشبکه پرس تی وی جنجالی رابدنبال داشت میگوید که شکایت کرده است…………

پرونده مریم اکبری منفرددردیوان عالی کشور در حال بررسی است. زندانی سیاسی محبوس دربند زنان اوین جهت اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور در دست بررسی است…… ٔ

جمعیت زنان زندانی تهران ۸۸۰نفر:در اولین جلسه دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرامون آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و کودکان جعفری ودولت آبادی ازکاهش جمعیت زنان زندانی این شهر به ۸۸۰نفرخبرداد……..

دختر جوان به هدف نجات یک اعدامی در خواست ازدواج با او را به دادسرا برد-دخترجوان با حضور در دادسرا درخواست کرد که با یک محکوم به اعدام ازدواج کند………

نرگس محمدی از زندان با فرزندانش تماس گرفت:کیاناوعلی دوفرزندنرگس محمدی زندانی سیاسی ازده ماه پیش به نزدپدرشان تقی رحمانی در فرانسه رفته اند.اکنون پس از گذشت این مدت برای نخستین بار مقام های مسئول درقوه قضائیه ایران به نرگس محمدی اجازه دادندتابافرزندانش تلفنی نمای بگیرد.

گزارشی از آخرین وضعیت صدیقه مرادی درآستانه ششمین سال حبس

صدیقه مرادی زنذدانی سیاسی بندزندان اوین در آستانه ششمین سال حبس خودمنتظراعاده دادرسی است.وی از مشکلات جسمی دررنج است.

انتقال نازک افشاریه سلول انفرادی بنددوالف سپاه….نازک افشارکه در جریان وقایع سال۸۸نیزبازداشت شده بودروزسه شنبه ازبندنسوان زندان اوین به بنددوالف سپاه منتقل شد.

۴دختروپسرکرددرارومیه خودکشی کردند…..اوایل هفته جاری ۲دختر جوان بنامهای کالی عزیزی۱۸سال ولیلاجلالی ۲۳سال دربخش سیلوانا دست به خودکشی زدند.

ناهیدگرجی برای تحمل ۳سال حبس به زندان رفت….ناهیدگرجی فعال مدنی صبح امروز برای تحمل سه سال حبس تعزیری راهی زندان وکیل آباد مشهد شد.

علم الهدی:بدحجابی ازاختلاس بدتر است…سیداحمدعلم الهدی امام جمعه مشهد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مدعی شد بدحجابی ازاختلاس بدتر است.

برهنه شدن یک زن در روز جمهوری اسلامی…..موژان طاهرکارگردان سینماوفعال حقوق زن در۱۲فروردین سال جاری در اعتراض به سیستم مذهبی فاشیستی ایران درپای برج میلاد با برهنه کردن خوددست به اعتراض زده است.

اسیدپاشی در تهران ۲مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.یک مورد اسیدپاشی بامدادامروزدریکی از مناطق شمالی تهران به وقوع پیوسته است.

عفوبین الملل خواستار آزادی نرگس محمدی شد…..سازمان عفوبین الملل طی بیانیه ای درخصوص نرگس محمدی فعال مدنی محبوس دربندنسوان زندان اوین که با بیماری های گوناگون و شرایط جسمی بدی درحال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان اوین است و تاکنون بیش از ۸ماه است که با فرزندان خودهیچگونه تماسی نداشته است.

بیست درصدحاملگیهادرایران ناخواسته اند….۲۰درصدحاملگی ها در ایران ناخواسته صورت میگیرد که ناکافی بودن سواد سلامت دراین زمینه مؤثراست.

دولت لایحه ای برای بیمه زنان خانه دار ارائه نمی دهد…عضوفراکسیون زنان مجلس اظهار کرد:بیمه زنان خانه دار از ابتدای دولت یازدهم مطرح بوده وقراربود دولت لایحه ای به همین منظور ارائه دهد که تاکنون کارخاصی انجام نداده است.

عفوبین الملل خواستار آزادی نرگس محمدی شد…سازمان عفوبین اللمل امروز در بیانیه ای ضمن اعلام۲۰ آوریل بعنوان موعدبرگزاری دادگاه نرگس محمدی خواستار اقدام فوری در پرونده این مدافع حقوق بشر و آزادی وی شد.

آتنافرقدانی همچنان بلاتکلیف است…آتنافرقدانی هنرمندوفعال مدنی بندزنان زندان اوین همچنان بلاتکلیف منتظررأی دادگاه تجدیدنظر است.

وضعیت نامناسب نازک افشار در زندان اوین…..وضعیت جسمی نازک افشاردربندزنان زندان اوین نامناسب است.

غرق شدن سه خواهر خردسال در استخر…رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ازغرق شدن سه خواهر خردسال دراستخرآب کشاورزی یکی از روستاها این شهر خبرداد.

25 مارس 2016

 

ممانعت از برگزاری مراسم جمعه آخر سال در خاوران

خانواده این جانباختگان در جمعه آخر سال در خاوران تکه زمینی که در جنوب شرقی تهران واقع است و اعدام شدگان را به شکل مخفیانه و در گورهای دسته جمعی یا انفرادی در آن دفن کرده اند حاضر می شوند تا یاد عزیزان خود را گرامی بدارند .

 

26 مارس 2016

 

انگشت های هرز روایت دختران دستمالی های خیابان

دو ماه پیش کبری خادمی هنرمند افغانستانی در پرفورمنسی ( زره ) مایو آهنین به تن کرد و به خیابان رفت تا اعتراض خود را به مزاحمت های فیزیکی علیه زنان نشان دهد

 

26 مارس 2016

 

گفت گو با یک قربانی : پوزخند قاضی بدتر از تجاوز بود

وقتی مصاحبه مینا خانی را در ایران وایر خوانده بود با من تماس گرفت حتی خیالش را هم نمی کردم که پشت آن نگاه آرام روزهای شومی است …..

 

28 مارس 2016

 

مینو خالقی آرای من ابطال شده  و اصلا” مسئله رد صلاحیت مطرح نیست

مینو خالقی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در اصفهان است که توانست  در میان 5 منتخب اصفهان رای سوم را به دست بیاورد

 

1 آوریل 2016

 

هنوز به برابری دیه زن و مرد نرسیده ام

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت قانونی که در زمینه دیه زن و مرد نهایی شده صرفا” در خصوص دیه حوادث و تعهد شرکتهای بیمه نسبت به بیمه زنان است

 

1 آوریل 2016

 

ایجاد رعب و وحشت توسط عوامل ناشناس در مقابل منزل نسرین ستوده روز سه شنبه 10 فروردین ماه عوامل ناشناس با شکستن تمام اتومبیل های پارک شده در مقابل منزل نسرین ستوده موجوب رعب و وحشت در محل

زندگی این وکیل مدافع حقوق بشر شدند ..

 

3 آوریل 2016

 

پوشش مهامنداران ایر فرانس در پرواز به ایران مساله ساز شد

 

اتحادیه ملی خدمه پروازی فرانسه می گوید شماری از مهمانداران زن ایر فرانس نمی خواهند در پروازهای این شرکت هواپیمایی به ایران حجاب به سر کنند

 

 

3 آوریل 2016

موسوی لاری : دویت زیر بار ابطال رای خالقی نرود

وزیر کشور دولت خاتمی می گوید تصمیم شورای نگهبان برای باطل کردن آرای مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در مجلس دهم مبنای فانونی ندارد.

 

4 آوریل

 

آغاز بکار واگن ویژه بانوان در مسیر تهران

در ادامه طرح های تفکیک جنسیتی نخستین واگن مخصوص بانوان از فردا 16 فروردین ماه در مسیر تهران مشهد و بالعکس کار خود را آغاز می کند .

 

5 آوریل

 

همسرم عضو تلگرام شده بود او را کشتم .

مردی همسرش را بخاطر عضویت در شبکه های اجتماعی به قتل رسانده بود توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد .

 

5 آوریل

اعتیاد و تعرض سهم دختر 10 ساله از زندگی

دخترک مضطرب و پنهان از چشم مادر و برادرش گوشی را برداشت و شماره گرفت . با شنیدن صدای مددکار کمی آرام گرفت … الو ….. الو….. میخوام ببینمتون ….. توروخدا زودتر بیاین … زیاد نمیتونم حرف بزنم … یه مرد اینجاست و بعد صدای بوق …..

 

 

کمیته دفاع ازحقوق زنان

نازی نیکوئی سلیم