فراخوانی حدود یکصد زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا – دست‌کم یکصد زندانی محکوم به اعدام در زندان ارومیه فراخوانده شدند و به آن‌ها اعلام شد تا سه ماه آینده «تکلیف‌تان» روشن می شود. این اقدام کم سابقه موجی از نگرانی در بین زندانیان و خانواده های آنان ایجاد کرده است.

edam goroohi

فرستنده : آقای احسان زودآشنا

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان ارومیه در روزهای گذشته دست‌کم یکصد زندانی محکوم به اعدام با اتهام «قتل» که از مدت حبس آنان کمتر از ۵ سال گذشته است را به «حسینیه» این زندان فراخوانده و از آن‌ها آدرس و مشخصات شاکیان پرونده‌شان را اخذ کرده اند.

یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا ضمن اعلام این خبر گفت: “مسئولین زندان ارومیه این زندانیان را به حسینه فراخوانده و از آنها آدرس و مشخصات شاکیان‌شان را می خواهند. جمعیت فراخوانده شده دست کم یکصد زندانی را شامل میشد”

این منبع مطلع خاطرنشان کرد: “به آن‌ها اعلام کردند در سه‌ماه آینده تکلیف‌تان روشن می‌شود. به شاکیان می گوییم یا در سه ماه آینده تکلیف قصاص را مشخص می کنید و این‌ها اعدام شوند و یا ما آن‌ها را به قید وثیقه آزاد خواهیم کرد. چون زندان فضای کافی ندارد.”

لازم به ذکر است رویه غیرمعمول فراخوانی دسته جمعی زندانیان محکوم به اعدام باعث ایجاد موجی از نگرانی بین خانواده ها و زندانیان محبوس در زندان ارومیه شده است.