معرفی کتاب جدید

55

در پشت پرده های انقلاب

در پشت پرده های انقلاب، اعترافات «جعفر شفیع زاده» فرمانده پیشین واحد مخصوص انقلاب اسلامی ایران و محافظ آیت الله خمینی در نوفل لوشاتو و تهران

http://ketab.bashariyat.org/?p=11234

———————————————————————————————————————

خیام و این جهان فرسوده

سرگذشت حکيم عمر خيام نيشابوری و دو يار مهربان او حسن صباح و خواجه نظام الملک
در
۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۴۲۷ خورشیدی در محله سپاهان شهر نیشابور در دامن بانو زهرا فرزندی چشم به جهان گشود که همان فرزند سال‌ها بعد چشم جهان و جهانیان را برای همیشه به روی اسرار بسیاری گشود، اسراری از نجوم، ریاضیات، شعر و ادب، جبر و پزشکی و داروسازی. ابراهیم پس از مشورت با همسرش نام فرزند را کیوان نهاد. کیوان خیلی زود با همت مادر راه رفتن را آموخت و با تلاش پدر و مادر زودتر از هنگامه‌های معمول سخن گفتن آغاز کرد.
پنج‌ ساله بود که نخستین جدال او با شیخ شر شروع شد. شیخ شر پس از خواندن چند آیه از قرآن به معنی و تفسیر آن پرداخت و گفت الله که خالق و آفریننده ماست کسانی را که در این جهان بد کنند با فرستادن به جهنم آن‌ها را تنبیه می‌کند و بدکاران را در آتش جهنم می‌سوزاند. شیخ شر ادامه داد و بحث را دنبال کرد اما فکر و اندیشه و روان کیوان از مدرسه و درس و معلم خارج شد و هزاران پرسش در ذهن کوچک او پدید آمد. چگونه الله که خالق و آفریننده ماست، می‌خواهد ما را در آتش جهنم بسوزاند؟ اصلا چرا او ما را بیافریند تا بعدا بسوزاند؟

http://ketab.bashariyat.org/?p=11242

———————————————————————————————————————-

دلتنگی های نقاش خیابان چهل و هشتم

سلینجر تنها نویسندة‌ پس‌ از جنگ‌ در امریکاست‌ که‌ آثارش‌ مورد استقبال‌ همگان‌ قرار گرفته‌. آدم‌های‌ آثار سلینجر بیش‌تر درونگرایانی‌ هستند که‌ خواننده‌ به‌ آسانی‌ می‌تواند تصویر خود و معاصران‌ خود را در آینة‌ آن‌ها ببیند. نه‌ داستانِ سلینجر که‌ حکایت‌ تنهایی‌ در آزادی‌ است‌، یکی‌ از ده‌ کتاب‌ کلاسیک‌ مدرن‌ جهان‌ شمرده‌ شده‌ است‌.

http://ketab.bashariyat.org/?p=11247