اعتراض ۱۶۷ روزنامه‌نگار به توقیف رسانه‌ها

ارسال کننده آقای علی تورج 30 بهمن 93

خبرگزاری هرانا – ۱۶۷ روزنامه‌نگار در داخل و خارج از ایران با انتشار بیانیه‌ای٬ نسبت به توقیف رسانه‌ها توسط جمهوری اسلامی اعتراض کردند. در بیانیه‌ آن‌ها به توقیف‌های اخیر از جمله توقیف روزنامه‌های «مردم امروز» و «روزان» اشاره شده است. امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن توقیف رسانه‌ها خواستار فضایی شدند «که رسانه‌ها با اطمینان به کار خود ادامه داده و شور و نشاط به تحریریه مطبوعات بازگردد تا رسانه‌های کشور ما بتوانند کارکردهای حرفه‌ای خود را در انتقال خبر‌ها و اطلاعات و افکار به جامعه تحقق بخشند».

متن کامل بیانیه :
«شیوه غیرقانونی توقیف و تعطیلی زنجیره‌ای مطبوعات را درایران پایانی نیست. در یک ماه اخیر شاهد توقیف روزنامه‌های «مردم امروز» و «روزان» به بهانه‌های گوناگون بودیم. توقیف نشریات حق رسانه‌ها و جامعه را بر گردش آزاد اطلاعات، اخبار و افکار گوناگون و حق مردم را برای دانستن پایمال کرده و امنیت شغلی و استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران را به خطر می‌اندازد. توقیف مطبوعات از انباشت دانش و تجربه جلوگیری کرده و این فرصت را از روزنامه نگاران و مطبوعات می‌گیرد تا به تدریج مخاطبان را به رسانه‌ها جلب کنند.
ما روزنامه‌نگاران توقیف رسانه‌ها را محکوم کرده و خواهان فضایی هستیم که رسانه‌ها با اطمینان به کار خود ادامه داده و شور و نشاط به تحریریه مطبوعات بازگردد تا رسانه‌های کشور ما بتوانند کارکردهای حرفه‌ای خود را در انتقال خبر‌ها و اطلاعات و افکار به جامعه تحقق بخشند.»