بار دیگر از نشست ادبی کانون نویسندگان ایران جلوگیری شد

ارسال کننده آقای علی تورج 9 اسفند 93

خبرگزاری هرانا – دیروز جمعه هشتم اسفند، بار دیگر از نشست ادبی کانون نویسندگان ایران که با وجود محدودیت‌ها در جهت استفاده از مکانهای عمومی، قرار بود در سالن یک رستوران برگزار شود،  جلوگیری شد.

به گزارش هرانا، روز جمعه هشتم اسفند کانون نویسندگان در صفحه فیس بوک خود نوشت: نشست ادبی کانون نویسندگان ایران با عنوان «عصر ترجمه» به زنجیرهٔ ممانعت‌های ارگان امنیتی پیوست. کمیسیون فرهنگی کانون در پی روز‌ها تلاش و برنامه ریزی، و در شرایطی که حق استفاده از مکانهای عمومی از آن سلب شده است، توانست سالن یک رستوران را برای برگزاری برنامه ادبی خود اجاره کند. سخنرانان را انتخاب و لوازم و وسایل لازم را فراهم آورد و در حد محدود برگزاری جلسه را اطلاع رسانی کند. اما یک ساعت مانده به آغاز برنامه مامور یکی از ارگانهای امنیتی به سالن مراجعه می‌کند و به مسئولین آن می‌گوید که جلسه کانون نباید برگزار شود. به این ترتیب در به روی کانون بسته شد. با این کار بار دیگر به نویسندگان مستقل کشور یادآور شدند که از ابتدایی‌ترین حق شهروندی برخوردارنیستند.

نزدیک به یک ماه پیش نیز از نشست ادبی که قرار بود در منزل یکی از اعضای کانون برگزار شود ممانعت و خانم سرحدی‌زاده (صاحب خانه) به شعبه‌ای از وزارت اطلاعات احضار شد.

با وجود ممنوعیت برگزاری جلسه تعدادی از اعضای کانون و علاقمندان بیرون سالن جمع شدند. (عکس‌ها)
در نشست ادبی امروز قرار بود بابک احمدی، ناصر زرافشان، علی عبداللهی، عباس مخبر و حسن مرتضوی در باره ترجمه‌هایشان سخنرانی کنند.