انتقاد از احمدی نژاد دلیل توقیف “مجله تئاتر” در تلویزیون

  • حمیدرضا نعیمی در یک برنامه  تلویزیونی گفت “آقای احمدی نژاد آنقدر که نگران سلامتی آقای چاوز بود، نگران وضعیت وحشتناک تئاتر و سینما و فرهنگ این مملکت نبود.”
  • نعیمی همچنین به انتقاد از نمایندگان مجلس پرداخت و گفت به آقای ملک محمدی (نماینده مجلس) گفتم حاج آقا شما برای چه می‌گویید این نمایش فاسد بود، گفت: عکسش را دیدیم.

مجله تئاتر به دلیل انتقادات سریع و صریح حمیدرضا نعیمی از محمود احمدی نژاد و مدیران فرهنگی دولت او تعطیل شد.

این برنامه در حالی‌ توقیف شد که مدیران سیما اصرار دارند که تعطیلی‌ آن هیچ ارتباطی‌ به مصاحبه جنجالی حمید رضا نعیمی ندارد اگرچه بلافاصله پس از آن جلوی ادامه پخش برنامه گرفته شد.

در این برنامه نعیمی به صراحت گفت “در دورانی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بود، همه ما می‌دانیم که وضعیت چاپ و نشر این مملکت چگونه بود، در سینمای مملکت بسته شد، تئاتر ما به چه وضعیتی افتاد.”

او ضمن بیان اینکه “آقای احمدی نژاد آنقدر که نگران سلامتی آقای چاوز بود، نگران وضعیت وحشتناک تئاتر و سینما و فرهنگ این مملکت نبود” صریحا از وزرای فرهنگ دولت‌های نهم و دهم انتقاد کرد و افزود “وزیر وقت آمده بود و می‌گفت ما به هملت نیازی نداریم و وزیر بعدی که آمدمی‌گفت شِکِسپیِر کیه ؟!”

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر به وضعیت معیشتی اهالی هنر نمایش هم اشاره و اضافه کرد “در تئاتر ما اشخاصی هستند که هرماه ۵۰۰ هزار تومان درآمد ندارند، یعنی کمتر از پایه حقوق کارگری. وقعیت وضعیت این است، آیا درام نویس من می‌تواند از این همه درد بنویسد؟ متهم به سیاه نمایی، متهم به ریختن آب به آسیاب دشمن می‌شود.”

نعیمی همچنین به انتقاد از نمایندگان مجلس پرداخت که غالبا بدون هیچ شناخت و دانشی نسبت به آثار هنری اظهار نظر می‌‌کنند.

او به عنوان نمونه گفت به آقای ملک محمدی (نماینده مجلس) گفتم حاج آقا شما برای چه می‌گویید این نمایش فاسد بود، گفت: عکسش را دیدیم.