وزارت ارشاد با حساسیت بیشتری توزیع غیرقانونی فیلم ها را پیگیری کند

پژمان‌فر تاکید کرد: وزارت فرهنگ باید متولی اصلی مبارزه با قاچاق فیلم باشد؛ نه بسترساز آن

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است توزیع غیرقانونی یک فیلم با آرم «بازبینی وزارت ارشاد»، حکایت از روند پرمخاطره‌ای دارد که می‌تواند سینمای ایران را به شکل جدی تهدید کند.

پژمانفر

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به انتشار  نسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده با گزاره «بازبینی وزارت ارشاد» که نشان از کپی این اثر در اتاق بازبینی این وزارتخانه دارد، گفت: مسئولان سینمایی باید مراقبت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته و صاحبان اثر نیز باید حقوق خود را با شکایت از عاملان این اتفاق که می‌تواند آسیب‌های اقتصادی بالایی برای آن‌ها داشته باشد، دنبال کنند.

فرستنده: آقای علیرضا اسدبکی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توزیع غیرقانونی نسخه بی‌کیفیت یک فیلم با آرم «بازبینی وزارت ارشاد»، که البته نمونه‌هایی مشابه نیز داشته است، حکایت از روند پرمخاطره‌ای دارد که می‌تواند سینمای ایران را به شکل جدی تهدید کند.

وی همچنین گفت: در صورت انعکاس موضوع به مجلس توسط صاحبان اثر، کمیسیون فرهنگی نیز این تخلف و اقدامات مسوولان را پیگیری خواهد کرد.

پژمان‌فر افزود: متولی اصلی مبارزه با قاچاق فیلم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اگر این وزارتخانه بتواند رویکرد و برنامه‌های خود را برای این مهم غنی کند، دستگاه‌های مرتبط دیگر مانند نیروی انتظامی بیشتر از قبل پای کار خواهند آمد و اجماع قابل قبولی برای مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی به ویژه فیلم‌های سینمایی صورت خواهد گرفت، لذا معتقدم وزارت فرهنگ باید با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه سیاست صیانت در برنامه‌های وزارت فرهنگ آن طورکه باید دیده نمی‌شود. درحالی که ضعف قانونی در این زمینه وجود ندارد، لذا اصلی‌ترین مشکل را باید ضعف در اراده‌ها دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است قاچاق فیلم و دیگر محصولات فرهنگی موجب از بین رفتن منافع ملی شده و به صورت جدی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی فرهنگی تأثیر منفی بر جای می‌گذارد.