درخواست روحانیان بندرعباس برای لغو کنسرت‌ها در این شهر

‌جمعى از طلاب، روحانیان و استادان حوزه علمیه النبى بندرعباس در نامه‌اى خطاب به مسئولان استان هرمزگان خواستار لغو کنسرت‌ها در بندرعباس شدند.

عکس: آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روحانیان بندرعباس در این نامه با اشاره به «تأکید مکرر» قرآن و روایات مذهبی بر «پرهیز از گناه و اشاعه آن در سطح جامعه اسلامى و از آن جمله پرهیز از مجالس موسیقى لهوى»، نسبت به برگزارى کنسرت‌ها و آن‌چه مجالس عمومى لهوى عنوان کرده‌اند، به‌شدت اعتراض کرده و گفته‌اند این مجالس باید در بندرعباس «برچیده» شوند.

فرستنده : آقای مهدی گلسفیدی

آن‌ها گفته‌اند این کنسرت‌ها و مجالس «بعضاً در اماکن مربوط به بیت‌المال و به نام شهدا» برگزار می‌شوند و در آن‌ها موازین شرعى رعایت نمی‌شود.

این در حالی است که در شهریورماه سال جاری احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در نامه‌ای خطاب به علی جنتی، وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به لغو کنسرت‌ها اعتراض کرده و گفته بود: «این‌گونه برخوردها می‌تواند بدعتی برای هرج و مرج و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد.»

در سال‌های اخیر لغو کنسرت‌ها در ایران کم‌سابقه بود. کنسرت‌های متعددی نیز در ماه‌های گذشته در برخی از استان‌های ایران از جمله استان خراسان رضوی لغو شدند. روحانیان به اجرای کنسرت در شهرهای قم و مشهد اعتراض کردند و وزارت ارشاد اسلامی نیز در مورد هر دو شهر به نظر روحانیان تمکین کرد.