وزیر ارشاد در قم: ۱۰ فیلم فمینیستی و نامناسب از جشنواره فجر حذف شدند

وزیر ارشاد
 وزیر ارشاد با آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز دیدار کرده است

عباس صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر به قم و ملاقات با چند مرجع تقلید شیعه، از عملکرد وزارتخانه خود دفاع کرده و از جمله در ملاقات با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی گفته است “۱۰ فیلم فمینیستی و نامناسب” از جشنواره فجر حذف شده‌اند.

آقای صالحی امیری در دیدار با آقای مکارم شیرازی گفته است وزارت ارشاد به دنبال “پرهیز از مناقشات” در امور فرهنگی است و می‌خواهد “دغدغه‌های” فرهنگی آیت‌الله علی خامنه‌ای و مراجع تقلید شیعه را برطرف کند.

او شب چهارشنبه هم گفته است: “قریب به ۳۰ فیلم دفاع مقدس که ساخته جوانان است را حمایت کردیم.”

فیلم کاناپه“، ساخته کیانوش عیاری، یکی از فیلم‌های حذف شده از جشنواره فجر است. در این فیلم بازیگران زن روسری ندارند و برای دیده نشدن موی سرشان کلاه‌گیس گذاشته‌اند. از این شیوه پیشتر در ایران استفاده شده است.

ملی و راه‌های نرفته‌اش“، ساخته تهمینه میلانی، از فیلم‌های دیگری است که در جشنواره فجر پذیرفته نشده است. خانم میلانی فیلم‌های زیادی با مضامین اجتماعی و مشکلات زنان ساخته است.

وزیر ارشاد در سفرش به قم با شماری از روحانیان از جمله آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و حسین نوری همدانی دیدار کرده است.

یکی از مسائلی که وزیر ارشاد در سفرش به قم درباره آن صحبت کرده طرح دولت برای “پالایش و سالم سازی فضای مجازی از فسادها” بوده است.

او گفته است که ۱۶۰ هزار کانال “الحادی و فساد” در یکی از شبکه‌های اجتماعی بسته شده و دولت به دنبال مسدود کردن سیم‌کارت‌های موبایلی است که هویت صاحبانشان مشخص نیست.