انتقال محمدرضا عالی پیام به بند هشت زندان اوین

ارسال کننده خانم فاطمه قادری 4 اردیبهشت 94

خبرگزاری هرانا – محمدرضا عالی پیام، شاعر منتقد و زندانی سیاسی سابق، به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

به گزارش هرانا به نقل از کلمه؛ این شاعر حامی جنبش سبز که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز مدتی را در بند ۳۵۰ زندان اوین گذرانده بود، هم اکنون به بند هشت این زندان که شرایط غیر انسانی و ناگواری بر آن حاکم است، منتقل شده است.

او که با تخلص «هالو» به سرودن اشعار طنز و انتقادی شهرت دارد، قبل از رفتن به زندان ویدئویی را از خود منتشر کرد که در آن می‌گفت بهانه محکوم شدنش به حبس، اشعاری است که پیش از آن هم به خاطر آن‌ها محاکمه شده و حکم گرفته بود.

وی بخشی از دادگاه خود ر اینگونه روایت کرده: «گفتم آقای قاضی! این امر مختومه است. برای یک شعر نمی‌شود یک نفر را دو بار محاکمه کرد. گفت اون بار شاکی‌ات سپاه بود، این بار شاکی‌ات پلیس امنیت است! گفتم اینطور که نمی‌شود؛ من بابت یک شعر چند بار باید بروم زندان؟ گفت همینه که هست!»

این شاعر طنز‌پرداز پس از متهم شدن در دادگاه انقلاب به مواردی همچون «توهین به مقدسات قرآن و امام زمان»، «توهین به امام خمینی و مقام رهبری»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و «توهین به رئیس‌جمهور و مسوولین نظام»، حالا به ۱۵ ماه زندان محکوم شده است.

محمدرضا عالی پیام ملقب به هالو، از شاعران مردمی و منتقد حکومت است که در سال‌های اخیر به دلیل شعرهای طنز و انتقادی خود که اغلب در انجمن ادبی امیرکبیر تهران می‌خواند، طرفداران زیادی در میان مردم پیدا کرده بود و به همین دلیل بار‌ها تحت فشار قرار گرفت.

محمد رضا عالی پیام پیش از این عضو کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، عضو شورای مرکزی و دبیر انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران، انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی و عضو دایمی آکادمی داوری خانه سینما، عضو چند انجمن ادبی هنری تهران مدیر عامل موسسه مینا فیلم و با حفظ سمت، مدیر مسئول موسسه تبلیغاتی دایره مینا بوده است.

او که در تابستان ۱۳۹۱ و پس از ورود به بند ۳۵۰ زندان اوین اقدام به انتشار یک قطعه شعر از درون حبس کرده بود، حالا گفته است که باز هم اشعار خود را از درون زندان منتشر خواهد کرد.