محکومیت مشاور هنری مهدی کروبی به حبس

مشاور مهدی کروبی به اتهام “انتقاد از سپاه” به سه ماه زندان محکوم شد، همچنین وی به اتهام “ارتباط با دراویش گنابادی” خلع لباس شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، محمد نوری، پس از انتقاد از سپاه در یک سخنرانی به سه ماه زندان محکوم شد و قرار است روز شنبه این حکم اجرا شود. همچنین نوری به اتهام ارتباط با دراویش گنابادی خلع لباس شده است.

فرستنده : خانم دیانا بیگلری فرد

وی به‌تازگی در سخنرانی‌اش در فرمانداری سوادکوه مازندران از سپاه به علت «دخالت در حوزه‌هایی که با وظائف قانونی‌اش ارتباطی ندارد» انتقاد کرد.

نوری در گفتگویی گفته است: «این سومین محاکمه‌ی من است و اولین بار پس از انتخابات سال ۸۸ بازداشت شدم و مرا به سلولی با ده‌ها موش فرستادند و با دستبند و پابند به دادگاه بردند، مدتی بعد فرزندم را ربودند؛ من هم شکایت کردم و خوشبختانه ثابت شد لباس‌شخصی‌ها بدون داشتن حکم و با ضرب و شتم اقدام به ربودن فرزندم کردند و در دادگاه قائم‌شهر به جرم آدم‌ربایی به ۱۵ سال زندان محکوم شدند اما دادگاه تجدیدنظر به کمک لباس‌شخصی‌ها آمد و حکم آنها را از ۱۵ سال به صفر رساند».

وی می‌افزاید: «بار دیگر در سال ۹۲ محاکمه شدم و اطلاعات سپاه با گزارش‌های دروغ مرا از امامت مسجد امام جعفر صادق قائم‌شهر و منبر و فعالیت‌های مذهبی محروم کرد درحالی‌که از زمان مرحوم آیت‌الله اراکی تاکنون، از سوی یازده تن از مراجع تقلید نمایندگی شرعیِ مکتوب دارم».

محمد نوری که مسئولیت‌هایی در وزارت ارشاد دولت خاتمی را در کارنامه‌ی خود دارد در سال ۸۷ با حکم مهدی کروبی به سمت مشاور هنری او در حزب اعتماد ملی منصوب شد.