محمود صادقی: هیچکس پاسخگوی بازداشت فعالان رسانه‌ای نیست

بین ۶ تا ۱۲ نفر از فعالان اصلاح‌طلب در تلگرام توسط یک نهاد نظامی و امنیتی دستگیر شده‌اند. نماینده اصلاح‌طلب مجلس می‌گوید،نه رئیس جمهور پاسخگوست و نه رئیس قوه قضائیه.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشته است که از روز گذشته در تلاش است که با مرجع دستوردهنده و نهاد بازداشت‌کننده ۶ ادمین کانال‌های تلگرامی تماس بگیرد، اما کسی پاسخگو نیست.

او در توئیت دیگری، همزمان با توئیت پیشین، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی و صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه را خطاب قرار داده و می‌پرسد: آقای رئیس جمهور، آقای رئیس قوه قضائیه، چرا پاسخگو نیستید؟

چهارشنبه ۲۵ اسفند مأموران یک نهاد اطلاعاتی و نظامی ادمین‌های چند کانال خبری اصلاح‌طلب را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. گفته می‌شود که ادمین‌های کانال‌های «اصلاح‌طلبان نیوز»، «اصلاحات نیوز»، «مجمع اصلاح‌طلبان» و «حامیان دولت» در میان بازداشت شدگان بودند. ظاهراً اتهام بازداشت‌شدگان «اقدام علیه امنیت ملی» بوده است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است که ظاهراً «حدود ۱۲ نفر» بازداشت شده‌اند:

«این اقدام در آخرین روزهای سال که مجلس جلسه‌ای ندارد و اطلاع‌رسانی نیز دشوار است انجام شده و این امر شبهاتی را خصوصاً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرده است.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از محمود علوی، وزیر اطلاعات خواسته است که درباره این بازداشت‌ها توضیح دهد و مشخص کند که کدام نهاد نظامی و امنیتی در کار وزارت اطلاعات دخالت می‌کند. علی مطهری وزیر اطلاعات را تهدید کرده که چنانچه پاسخ قانع‌کننده ندهد، نمایندگان اصلاح‌طلب استیضاح او را پیگیری می‌کنند.

مراد ثقفی، روزنامه‌نگار، پژوهشگر مسائل سیاسی و ناشر ایرانی هم روز گذشته بازداشت شده است.

احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان پس از گذراندن دوران محکومیتش، بدون حکم احضاریه مجدداً به زندان منتقل شد.

در ادامه فشار بر فعالان رسانه‌ای نزدیک به دولت، در روزهای گذشته  هنگامه شهیدی، (روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب)، طاهره ریاحی (دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا)، زینب کریمیان (خبرنگار سابق ایرنا و مهر) و صالح دلدم تهیه‌کننده و کارگردان سینما نیز بازداشت شده‌اند