اعتراض بیش از ۸۰۰۰ نفر از علاقمندان عرفان حلقه به عملکرد صدا و سیما

بیش از ۸۰۰۰ نفر از علاقمندان به محمدعلی طاهری و کنشگران عرفان حلقه در نامه ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما، نسبت به پخش برنامه حلقه شیطان از شبکه های سه و خبر سیما اعتراض کردند و خواستار فرصتی برای پاسخگویی به این مستند شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، معترضان در این نامه ضمن هشدار در مورد پیامدهای تبعیض رسانه ای، برخورد یکسویه و حذفی ، عواقب و مسؤلیت این امر را متوجه نهادهای امنیتی و صدا و سیما دانستند.

فرستنده: خانم دیانا بیگلری فرد

بیش از ۸۴۰۰ نفر از علاقمندان عرفان حلقه با امضا و انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس صدا و سیما از وی خواستند اجازه دهد آنان در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شوند و نظرات خود را بیان کنند و نیز وفق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، مستند جوابیه تهیه شده توسط پژوهشگران عرفان حلقه که به صدا و سیما ارائه شده در همان وضعیت و همان شبکه ها ، پخش گردد.

امضاء کنندگان این نامه با بیان این که تصاویر منقطع و مطالب مطرح شده در برنامه “حلقه شیطان” هیچ سنخیتی با طب مکمل فرادرمانی، عرفان حلقه و بنیانگذار آن ندارد آن را سناریویی گزینشی بر اساس تفسیر به رأی اتهام زننده ( قرارگاه ثاراله سپاه ) دانستند که منجر به کاهش اعتماد مردم نسبت به صدا و سیما و تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

نامه ۶۹ صفحه ای را دانلود کنید

لازم به توضیح است محمد علی طاهری، علی رغم پایان محکومیت و برائت از کلیه اتهامات انتسابی و صدور قرار منع تعقیب قضایی در تیرماه ۹۵ با فشار قرارگاه ثاراله سپاه همچنان در زندان به سر می برد. وی اکنون به عنوان متهم در دادگاهی دوباره و با همان کیفر خواست تکراری قبلی در حال محاکمه است و امکان دفاع از خود در رسانه ها را ندارد. در چنین شرایطی سازمان صدا و سیما در هفته های اخیر در شبکه های مختلف خود اقدام به پخش برنامه ای به نام “حلقه ی شیطان” نمود که در آن به تخریب این زندانی عقیدتی و اندیشه های او مبادرت شد.

محمدعلی طاهری بنیانگذار فرادرمانی و عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

محکومیت آقای طاهری در بهمن ماه ۹۴ به پایان رسید و در تیرماه ۹۵ از کلیه اتهامات انتسابی تبرئه شد و قرار منع تعقیب قضایی برای اورصادر گردید با این‌حال با اصرار بازجویان قرارگاه ثاراله سپاه، بیش از یک سال است که در بازداشت غیرقانونی به سر می برد.

با پایان روزهای اداری سال و پس از آن آغاز تعطیلات نوروزی وضعیت این زندانی عقیدتی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.