پلیس اماکن کنسرت محمد معتمدی در بیرجند را لغو کرد

کنسرت محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی در شهر بیرجند به دلایل نامعلوم لغو شد.

محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی

محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این کنسرت قرار بود در روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ دربیرجند برگزار شود اما به‌گفته محمد معتمدی با دستور پلیس اماکن لغو شد.

فرستنده: آقای مهدی موسوی

معتمدی گفت: «دلیل خاصی هم برای لغو این کنسرت به ما اعلام نکرده‌اند و تنها گفته‌اند فعلاً صلاح نیست که این اجرای صحنه‌ای برگزار شود.»

کنسرت معتمدی در حالی لغو شده است که مراحل قانونی دریافت مجوز را طی کرده بود و مشکلی در این زمینه نداشت.

با این حال به‌گفته محمد معتمدی «گرفتن مجوز برگزاری اجرای صحنه‌ای از وزارت ارشاد تنها یک خوان از مراحل برگزاری کنسرت است و نهادها و ارگان‌های مختلفی حق “وتو”ی مجوز برگزاری کنسرت‌ها را دارند.»

محمد معتمدی تاکنون بیش از ۱۸ آلبوم منتشر کرده است. او از جمله با گروه خورشید، به سرپرستی مجید درخشانی، همنوازان شیدا، به سرپرستی محمدرضا لطفی، ارکستر ملی ایران به‌رهبری فرهاد فخرالدینی، هم‌آوایان، به‌سرپرستی حسین علیزاده و گروه ادیب که خود آن را پایه‌گذاری کرده فعالیت هنری داشته است.

معتمدی افزون بر کنسرت‌های متعدد در شهرهای ایران، در کشورهای دیگری همچون فرانسه، اسپانیا، آلمان، هلند، پاکستان و آذربایجان اجرا داشته است.

لغو کنسرت‌ها در ایران به امری متداول در سال‌های اخیر تبدیل شده است. وزارت ارشاد اسلامی بارها از دفاع از برگزاری کنسرت‌ها سخن گفته اما در اغلب مواقع نهادهای نظامی و امنیتی اجازه برگزاری کنسرت‌ها را نداده‌اند.