کمبود سالن یکی از مشکلات اساسی سینما است

تهیه کننده فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم»، کمبود سالن را یکی از مشکلات اساسی سینما دانست و ابراز امیدواری دولت آینده به این موضوع توجه کند.

 

منصور سهراب پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سینمای ایرنا افزود: اکنون صنعت سینمای کشور دچار اشکالات و کمبودهایی است، به عنوان مثال در برخی شهرها مسافت سالن های سینمایی زیاد است که مخاطب را از تماشای یک فیلم منصرف می کند و یا تجهیزات خوبی در برخی از سالن ها نیست.

فرستنده: آقای علیرضا اسدبکی

وی ادامه داد: نبود سالن های سینمایی به اندازه کافی از مشکلات اساسی در صنعت سینمای کشور است، در 10 سال اخیر اگر نیمی بودجه سینما صرف ساخت سالن می شد، بسیاری از فیلم ها نیز پشت در اکران نمی مانند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «ناردون» گفت: با هزینه درست بودجه فرهنگ و هنر که بخشی از آن مربوط به سینماست، باید 200 سالن سینمایی به مجموعه سالن ها اضافه شود.
سهراب پور تصریح کرد: باید در دولت آینده برنامه ریزی اساسی در این رابطه انجام شود تا تولیدکنندگان با انگیزه بیشتر فیلم های با کیفیت و خوبی را بسازند.
به گفته وی، بودجه های سینما را فقط عده خاصی به بهانه تولید فیلم های فاخر استفاده کردند در حالیکه این فیلم ها نیز دیده نشد.
سهراب پور خاطرنشان کرد: باید بودجه سینما در جای درستی هزینه شود و امیدواریم این مساله در دولت آینده اتفاق بیافتد.
وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته پول فیلم هایی که در سالن هایی سینمایی اکران می شود، به صاحبان آثار دیر پرداخت شده، گفت: این موضوع چرخه گردش فیلمسازی را دچار اشکال می کند.