توقیف هفته‌نامه «بیرمی» در تنگستان به دلیل انتشار عکس محمد خاتمی

هفته‌نامه «بیرمی» در تنگستان عکس محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق جمهوری اسلامی را در کنار عکس  حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی روی جلد شماره اخیرش منتشر کرد. دادستان عمومی و انقلاب تنگستان دستور توقیف این نشریه را صادر کرد.

عباس فقیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تنگستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است:

فرستنده: خانم مونیکا قریشی

«ویژه‌نامه‌ای از هفته‌نامه بیرمی روز پنجشنبه مورخه ۲۸ اریبهشت که موعد قانونی تبلیغات انتخابات پایان یافته بود در حمایت یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان تنگستان توزیع شد. همچنین هفته‌نامه بیرمی روز شنبه هفته جاری (۳۰ اردیبهشت) نیز با چاپ عکسی در قالب پیام تبریک به رئیس جمهور منتخب اقدام به انتشار عکس رئیس جمهوری سابق کرد که براساس مصوبه شورای امنیت ملی ممنوع‌التصویر است.»

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تنگستان گفته است مدیر مسئول این نشریه اگر تعهد بدهد که از این پس چنین تخلفاتی را مرتکب نمی‌شود، برای او پرونده قضائی تشکیل نمی‌شود.

عباس فقیه همچنین گفته ‌دستوری برای بازداشت مدیرمسئول هفته‌نامه بیرمی صادر نشده است.

نخستین بار عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای با مدیران مسئول شماری از روزنامه‌ها اعلام کرده بود که رسانه‌ها حق ندارند خبر و تصویر محمد خاتمی را منتشر کنند.

در بهمن‌ماه همان سال غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که انتشار خبر و عکس محمد خاتمی در رسانه‌ها بر اساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده است.  حسن روحانی در سخنرانی انتخاباتی‌اش در کرمانشاه گفته بود ادعای قوه قضائیه دروغ است.