با حمایت هنرمندان یک کودک-مجرم از اعدام نجات یافت

وجه الرضایه مربوط به پیمان نوجوان محکوم به قصاص با همکاری هنرمندان و مشارکت نهادهای مدنی تامین شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، جمعیت امام علی اعلام کرده بود تنها ۱۴ روز فرصت برای تامین مبلغ وجه الرضایه برای پیمان، نوجوان محکوم به قصاص فرصت وجود داشت و امروز این مبلغ با کمک خیرین تامین شد.

فرستنده: خانم دیانا بیگلری فرد

طی پیگیری ها و رایزنی هایی که با تعدادی از هنرمدان در خصوص طرح حمایت از آزادسازی نوجوانان محکوم به قصاص صورت گرفت مبلغ وجه الرضایه جهت کسب رضایت اولیای دم و بخشش پیمان تامین شد.

پیمان در سن کمتر از ١۶ سالگی در یک نزاع با ضربات چاقو مرتکب قتل شد. او چندین سال در زندان شیراز در صف اعدام بوده است. در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۶ دو تن از مددکاران جمعیت امام علی به همراه مسئول شورای حل اختلاف زندان شیراز با مراجعه به خانواده اولیای دم و صحبت با پدر و مادر مقتول، بعد از یک جلسه پنج ساعته و ابراز همدردی با آنها نهایتاً خانواده اولیای دم رضایت دادند که از قصاص قاتل فرزندشان بگذرند.

اکنون که خانواده مقتول پس از ٧ سال رضایت داده‌اند، لازم است مبلغی به عنوان وجه‌المصالحه به خانواده مقتول پرداخت شود. خانواده پیمان که وضعیت مالی مناسبی ندارند با فروش خانه خود، خانه مادربزرگ پدری و اتومبیل عموی پیمان، تا حد توان خود مبلغی را تامین نموده‌اند. با توجه به این شرایط، جمعیت امام علی بر آن شد مابقی مبلغ را، که ۲۲۰ میلیون تومان است، تامین کند که این مبلغ امروز تامین شد