برخورد دوگانه با برگزاری کنسرت‌ها مناسب و زیبنده دستگاه قضایی نیست

دادستان کل کشور گفت: برخورد دوگانه با یک موضوع در زمینه مقولات فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری کنسرت‌ها مناسب و زیبنده دستگاه قضایی نیست و دادستان های محترم پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه کنند.

منتظری . دادستان کل کشور

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در سخنرانی پایانی همایش دو روزه دادستان های مراکز استان ها با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل و ارتباط مستمر دادستان های سراسر کشور به منظور هم افزایی در خصوص عملکردها، به ضرورت آمادگی هر چه بیشتر در مواجهه با دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: بحمدالله با حضور و مشارکت مردم و رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری دشمنان در مواجهه با ملت و نظام اسلامی ایران راه به جایی نخواهند برد.

فرستنده:  خانم مرضیه بردبار

وی امنیت را از زیربنایی‌ترین امور و البته دارای ماهیت فراقوه‌ای دانست و افزود: در ایجاد و استمرار امنیت در کشور دادستان ها نقش مهم و محوری دارند.

وی جوان بودن نیروهای دادسراها را موجب خستگی ناپذیری در انجام کار و وظایف و نقطه قوت دانست و در عین حال بر نظارت و مدیریت مناسب به منظور ارتقای سطح و توان علمی، تجربه و افزایش آموزش ها در دادسراها تاکید کرد.

منتظری تقویت نظارت استانی دادستان های مراکز استان ها را خواستار شد و تاکید کرد: بحث نظارت های استانی بر عملکرد دادستان های حوزه های قضایی امکان و اختیار جدیدی بر عهده دادستان های مراکز استان هاست که باید با تهیه ساز و کار مناسب، جدی گرفته شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر ضرورت تلاش های بیشتر در زمینه حفظ حقوق عامه گفت: مصادیقی داریم که متاسفانه تجاوز به حقوق عامه و تعدی به منابع عمومی را برخی متولیان به اصطلاح زیر سبیلی رد می کنند.

وی افزود: دادستان های سراسر کشور به عنوان مدافع حقوق عامه باید در زمینه حفظ حقوق عامه به صورت جدی  پا به میدان بگذارند.

منتظری استفاده از توان نیروهای بسیجی در حفظ حقوق عامه را از راه‌های مناسب برای این زمینه اعلام و  بر تعیین ساز و کاری برای آن تاکید کرد.

دادستان کل کشور همچنین بر ضرورت توجه به موضوع قاچاق کالا و ارز از سوی دادستان ها  تاکید کرد.

دادستان کل کشور در ادامه بر یکسان سازی رویه های برخورد با برخی مقوله های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: دوگانه برخورد کردن با یک موضوع در زمینه مقولات فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری کنسرت ها مناسب و زیبنده دستگاه قضایی نیست و دادستان های محترم پیشنهاد های خود را در این زمینه ارائه کنند.