علیرضا افتخاری: جان مادرتان کمکم کنید، می‌خواستم خودکشی کنم

علیرضا افتخاری، خواننده‌ای که عکس او با احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۸ با موجی از انتقادها مواجه شده بود، می‌گوید این دیدار به زندگی‌اش آتش انداخت.

عکس خبرساز افتخاری و احمدی‌نژاد در اوج اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در مراسم شهدای خبرنگار

این خواننده پر کار موسیقی پاپ- سنتی درباره به آغوش کشیدن محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت می‌گوید: «زندگی شخصی من در آن سال‌ها جوری بود که اصلا نمی‌توانستم از خانه خارج شوم… سوپرمارکت محل به من جنس نمی‌فروخت! آرایشگر محل ما می‌گفت آقا وقتی شما روی این صندلی می‌نشینید دیگر هیچکس به مغازه من نمی‌آید و عذرخواهی می‌کرد و مؤدبانه می‌گفت دیگر نیایم. آژانس به من ماشین نمی‌داد… و فرزند کوچک من دیگر دانشگاه نرفت و انصراف داد».

او در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: «اصلا اشتباه می‌کنم که بخواهم ایشان را در آغوش بگیرم. من امروز با بانگ بلند این حرف را می‌زنم و هیچ واهمه ای هم ندارم که اگر زمان به عقب برگردد، حتی سمت آقای احمدی نژاد هم نمی‌روم».

علیرضا افتخاری در اوج اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ در مراسم شهدای خبرنگار حضور یافت. بعدتر انتشار عکسی از او در آن مراسم که محمود احمدی نژاد را در آغوش گرفته بود با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

او می‎‌گوید از حضور محمود احمدی‌نژاد در این مراسم بی‌اطلاع بوده است: «آقای احمدی نژاد جوری خودش را به آغوش من انداخت که انگار من یوسف گم گشته ایشان بودم. یک جوری به من چسبید و من را بوسید و پشت سر هم این اتفاقات را شکل دادند که… من طناب خریده بودم خودکشی کنم. فشار بدی روی من و خانواده ام بود. فرزند کوچکم فهمید و گریه کرد و گفت: “بابا نکن”.»

او احمدی‌نژاد را انسان قدرنشناسی خواند که در این مدت حتی یک هم جویای احوالش نشده.

افتخاری در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اگر شما جای مردم بودید چه برخوردی می‌کردید پاسخ داد: «جوری صحبت می‌کنید که انگار من چه کار کرده‌ام. من رییس جمهوری مملکت را بغل کرده‌ام و با ایشان احوالپرسی کرده‌ام. در اینکه ایشان انسان محبوبی نبوده و نیستند شکی نیست و من هم بارها از این کارم ابراز پشیمانی کرده‌ام ولی اوضاع اصلاً مناسب و خوب نیست. من ده سال از زندگی‌ام را به خاطر ایشان فحش خوردم».

افتخاری اضافه کرد که در آن زمان به سمت من در حضور خانواده‌ام آب دهان می انداختند و با صدای بلند ناسزا می گفتند.

افتخاری معتقد است رسانه‌ها زندگی‌اش را خراب کردند و او را تا آستانه خودکشی رساندند. او اضافه کرد «شما را به جان مادرتان قسم می‌دهم که به من کمک کنید تا این حرف‌ها به گوش همه برسد».

در آن زمان آوا افتخاری دختر علیرضا افتخاری با انتشار نامه‌ای نسبت به بهره‌برداری سیاسی از هنرمندان گلایه کرده بود و گفته بود پدرش فریب خورده.

با این حال دیدار با احمدی‌نژاد تنها موضوعی نبود که حواشی بسیاری را حول افتخاری رقم زد. اجرای «پلی بک» در کنسرت‌ها و همچنین حرکات او در کنسرتی بُناب نیز خبرساز شده بود.