سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات: سایت انتخاب مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت که پرونده مدیر مسئول سابق سایت انتخاب به اتهام نشر مطالب خلاف واقع نیز رسیدگی شد که با اکثریت قریب به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و با اکثریت آرا مستحق تخفیف دانسته نشد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، علی‌اکبر کساییان در مورد جلسه امروز دادگاه مطبوعات که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، گفت: “امروز به پرونده خبرگزاری ایلنا در ارتباط با انتشار اخبار مربوط به شلاق خوردن برخی از کارگران معدن آق دره با اتهام نشر اکاذیب رسیدگی شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته با نظر اکثریت هیات منصفه دادگاه مطبوعات ایلنا مجرم شناخته نشد”.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات خاطرنشان کرد: “امروز باید پرونده خبرگزاری دانشجو هم رسیدگی می‌شد اما به‌علت نرسیدن ابلاغ حضور در دادگاه در وقت مقرر به پیشنهاد رییس دادگاه و موافقت هیات منصفه دادگاه مطبوعات رسیدگی به آینده موکول شد”.

وی افزود: “همچنین به پرونده مدیرمسئول نشریه تماشا و روزنامه ۷ صبح به اتهام انتشار نشریه بدون نام مدیر مسئول و استفاده ابزاری از تصاویر زنان و نشر مطالب خلاف واقع نیز رسیدگی شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته به اتفاق آرا هیات منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشد”.

کساییان درباره پرونده مدیرمسئول نشریه تماشا و روزنامه ۷ گفت: “این نشریه در مورد اتهام انتشار حکم غیرقطعی مقام قضایی طبق نظر اکثریت اعضای هیات منصفه دادگاه مطبوعات استان تهران مجرم شناخته شد و به اتفاق آرا مستحق تخفیف دانسته شد”.

وی تاکید کرد: “امروز به پرونده مدیر مسئول سابق سایت انتخاب به اتهام نشر مطالب خلاف واقع نیز رسیدگی شد که با اکثریت قریب به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و با اکثریت آرا مستحق تخفیف دانسته نشد”.