استان البرز سالن تخصصی تئاتر و موسیقی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با انتقاد از نبود سالن تخصصی تئاتر و موسیقی در استان البرز گفت: این موضوع باعث از دست رفتن استعدادهای استان شده است.

دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی خیلدار در جلسه شورای اداری استان البرز که امروز شنبه یکم مهر در استانداری البرز برگزار شد، گفت: فرهنگ هوای درگذار هر جامعه است و نمی‌تواند قطره‌ای تزریق شود، بنابراین همه تلاش اصحاب فرهنگ، نگه داشتن این هواست. این استان پتانسیل‌های فرهنگی و بزرگان و مفاخر زیادی دارد و به لحاظ قدمت تاریخی، از هنر شعر آیینی و تئاتر برخوردار است.

وی از چاپ ۱۰۰۰ عنوان کتاب در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: از این نظر در  رتبه ششم  کشور هستیم. ۱۵۳ ناشر و ۹۷ واحد چاپی در استان مشغول فعالیت هستند. استان البرز ۱۵۰۰ شاعر دارد. در سال گذشته با وجود بودجه بسیار ناچیز فرهنگی ۵۰ میلیون تومان کتاب‌های ناشرین بومی را خریداری کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خصوص رسانه‌های استان نیز خاطرنشان کرد: ۱۹۲ رسانه مجوزدار در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در سینما دارای ۱۲ مجموعه با ۱۵ سالن  هستیم، گفت: حدود ۳۶۰۰ صندلی سینما در البرز وجود دارد که به نسبت جمعیت از میانگین کشوری بالاتر است.

خیلدار، مصیبت فرهنگ البرز را فقدان یک سالن تخصصی تئاتر و موسیقی دانست و تصریح کرد: این موضوع باعث از دست رفتن استعدادهای استان شده است.

این مسئول اعلام کرد: ۱۱۰ موسسه قرآنی در البرز فعال است که منجر به جذب بیش از 8000 نفر در این حوزه شده و همچنین طرح حافظان قرآن به عنوان پایلوت در استان البرز  نیز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.