فرمانده پلیس ایران: در ممانعت از حضور زنان در استادیوم و جلوگیری از کنسرت به وظیفه عمل می‌کنیم

ارسال کننده آقای علی تورج 26 خرداد 94

حسین اشتری، فرمانده پلیس ایران، گفته است این که نیروهای پلیس مانع از حضور افرادی در کنسرت‌ها و استادیوم‌ها می‌شوند بخشی از وظیفه آنها است.

آقای اشتری گفت: “این روزها به ما خرده می‌گیرند که چرا از ورود بانوان به ورزشگاه جلوگیری کرده‌ایم یا برخی کنسرت‌ها را مانع از برگزاری‌شان شده‌ایم، این در حالی است که برخی از اینها از ابتدا مجوز ندارند و دستگاه‌های دیگر هم مخالفت می‌کنند، ما فقط براساس قانون عمل می‌کنیم.”
فرمانده پلیس ایران که امروز به دیدار آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی رفته بود، گفته است این اقدامات “وظیفه ذاتی و شرعی” پلیس است.

آقای مکارم شیرازی هم در دیدار با فرمانده پلیس گفت که در شرایط کنونی کشور “چه ضرورتی دارد که زنان به ورزشگاه بروند و چه مشکلی پیش می‌آید اگر نروند؟”
بحث ورود زنان و دختران ایرانی به استادیوم‌ها برای تماشای بازی‌های مردان به مساله‌ای دامنه‌دار تبدیل شده است. در یکی از تازه‌ترین تحولات گروهی از تندروها تهدید کرده‌اند که حضور زنان در استادیوم‌ها با “مقابله خونین حزب‌الله” مواجه خواهد شد.
همچنین در ماه‌های اخیر لغو پیاپی کنسرت‌ها اعتراض اهالی موسیقی را در ایران برانگیخته است.
این مساله به اختلاف نظر میان دولت و نیروی انتظامی انجامیده است.
از جمله امروز حسن روحانی،‌ رئیس جمهور، درباره برخورد پلیس با کنسرت‌ها گفت: “وقتی در چارچوب قانون مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و مردم خود را آماده می‌کنند، این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است.”
ناصر مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده پلیس گفت: “نباید دولت از تعبیراتی استفاده کند که در تضاد با وظایف ماموران نیروی انتظامی باشد.”