تشکیل پرونده علیه مدیرمسوول مجله پایتخت کهن

سردبیر مجله‌ی پایتخت کهن گفت که امروز شنبه به اتفاق «فریبا عباسی»، مدیر مسوول مجله، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار مراجعه کردیم و بازپرسی پرونده در شعبه‌ی ۹ انجام شد. خانم عباسی با قرار وثیقه ۷۰ میلیونی و ضامن آزاد هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، «علی نظری» در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز با بیان این که «در روز ۱۵ آبان برای ما احضاریه آمده بود» گفت: “شاکی پرونده حفاظت اطلاعات یک نهاد امنیتی است. در سال قبل شکایت دیگری از طرف هیات نظارت بر مطبوعات در شعبه‌ی ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه شده بود که در نهایت منع تعقیب صادر شد”.

نظری ادامه داد: “این بار مجدداً اتهام تبلیغ و ترویج اندیشه‌های آیت الله منتظری وارد شده و به علاوه اتهامات دیگری از جمله چاپ عکس آقای کروبی به مثابه‌ی تبلیغ برای سران فتنه و نقض مصوبه‌ی شورای امنیت ملی؛ درصورتی که برای وزارت ارشاد در این باره بخشنامه‌ای ابلاغ نشده است”.

سردبیر مجله‌ی پایتخت کهن در پایان گفت: “اتهام بعدی ما، القای تقلب در سال ۸۸ و دفاع از بهایت به دلیل انتشار خبر ملاقات فائزه هاشمی با بهاییان بود، در صورتی که ما در شماره‌های بعدی این کار را تقبیح و صحبت‌های آیت الله هاشمی را درباره‌ی نکوهش فائزه را نیز منتشر کردیم. اتهام دیگر ما ترویج و تبلیغ برای اسراییل و صهیونیسم است. در این مجله ده‌ها مقاله و مطلب علیه رژیم اشغالگر اسراییل و نتانیاهو منتشر کرده‌ایم”.