روزنامه کیهان خواهان ممنوع‌التصویری بهرام رادان شد

روزنامه “کیهان” چاپ تهران، خواهان ممنوع از کار شدن و حذف تصاویر تبلیغاتی بهرام رادان به دلیل “حمایت” از هم‌جنس‌گرایان و رییس جمهوری امریکا شد.

این بازیگر سینمای ایران، در روز قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان در امریکا، رای دیوان عالی این کشور در این خصوص را به اندازه لغو برده‌داری، “تاریخی” خوانده بود. او هم‌چنین نقش باراک اوباما را در این اتفاق با نقش آبراهام لینکلن، رییس جمهور امریکا در زمان لغو برده‌‌داری مقایسه کرده بود.

هرچند که رادان این توییت را پس از مدتی از صفحه‌ی خود حذف کرد، اما انتشار گسترده‌ی آن در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران که با متهم شدن او به حمایت از هم‌جنس‌گرایان همراه بود، باعث شد تا این بازیگر ۳۶ ساله، یادداشتی را به خبرگزاری‌ها بفرستد و در آن از این اتهام اعلام برائت، و از مواضع پیشین خود عقب‌نشینی کند.

او در این یادداشت کوتاه، خود را علاقه‌مند به مسائل فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف دانست و نوشت: «در مطلب منتسب كه تنها چندى پس از انتشار و به منظور جلوگيرى از سوءاستفاده حذف شد، فقط اشاره به “تاريخى بودن” تصويب اين قانون شده بود و به هيچ وجه كلامى از تأييد و حمايت در آن نبود؛ پرواضح است که چنین رفتارهايى در قانون، عرف و شرع ما محکوم است.»

وی هم‌چنین بازتاب توییتش در “برخی” وب‌سایت‌ها را “حركت غيرمسوولانه” و “آب به آسياب دشمن ريختن” توصیف کرد و افزود: «نيت من فقط كنجكاوى از پس پرده ماجرا و دلایل این اقدام بود نه تایید و حمایت از آن.»

با این وجود، روزنامه “کیهان” که به حامیان تندروی رهبر جمهوری اسلامی تعلق دارد، در شماره‌ی روز چهارشنبه (۱۰ تیر-۱ جولای) خود نوشته که رادان در توضیحش، «نه تنها نسبت به حمایت از اوباما و تصویب قانون ازدواج همجنس‌بازان [هم‌جنس‌گرایان] عذرخواهی نکرد بلکه به شماتت رسانه‌ها بابت انتشار نظرش حمله کرد».

این روزنامه، در ادامه از نصب تصاویر بهرام رادان در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر تهران انتقاد کرده و با “ساختارشکنانه و غیراخلاقی” خواندن توییت وی درباره‌ی هم‌جنس‌گرایان، از “مدعی‌العموم” پرسیده که چرا در این خصوص «سکوت اختیار کرده است».

“کیهان” در پایان نوشته که «ممنوع از کار کردن» و «حذف تصاویر» بهرام رادان از اتوبان‌ها، «حداقل کاری است که در این رابطه ملت مسلمان ایران انتظار دارند».

Taghatos Foto.