ادامه کار برخی هنرمندان عرصه موسیقی در گرو نظر مراجع است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران می‌گوید مشکلاتی که برای برخی از هنرمندان اتفاق افتاده٬ به‌دلیل «نقطه‌نظراتی» است که برخی «مراجع» درباره آنها ابراز کرده‌اند.

عباس صالحی که روز دوشنبه ۱۳ آذر، این موضوع را در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا عنوان کرد، نامی از این مراجع نبرد و افزود: «تلاش ما این است که تجدیدنظر و تغییر دیدگاهی ازسوی این مراجع نسبت به کسانی که در حوزه هنر فعالیت داشته و دارند، صورت بگیرد».

وی با اشاره به آنچه ادامه «گفت‌و‌گوهای متقابل» با این «مراجع» نامید٬ در پاسخ به اینکه نتیجه این گفت‌و‌گوها تاکنون چه بوده است٬ گفت: «این گفت‌و‌گوها حتما امیدوارکننده بوده است که ما تلاش می‌کنیم».

عباس صالحی این اظهارات را در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر روشن‌ساختن «موضع رسمی ارشاد» درباره برخی هنرمندان عرصه موسیقی همچون «حسین زمان، آریا آرام‌نژاد و هومن خلعتبری {که} به شدت خواهان بازگشت به کشور و عرصه کار رسمی هستند»٬ ابراز داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی از گفت‌و‌گو برای حل مشکل هنرمندان عرصه موسیقی در ایران خبر داده که در مرداد سال جاری٬ جمعی از اهالی حوزه موسیقی با حضور در خانه موسیقی، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نسبت به «لغو غیرقانونی کنسرت‌ها» در کشور اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا و به گفته این هنرمندان، لغو غیرقانونی کنسرت‌ها در سال‌های اخیر ودر زمان دولت یازدهم به اوج خود رسیده و اعتراض‌ها در این زمینه، راه به جایی نبرده است.

در این نامه از دولت خواسته شده بود به طور شفاف درباره جریان‌هایی که موجب لغو کنسرت‌ها می شوند، اطلاع رسانی کند.

ماجرای اختلاف دولت و مراجع قضایی بر سر برگزاری کنسرت‌های موسیقی در سال‌های اخیر٬ در مشهد به اوج خود رسید.

آیت‌الله احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی، بارها به صراحت با برگزاری کنسرت در شهرهای این استان مخالفت کرده و حتی گفته که با برگزاری کنسرت «در سراسر کشور» مخالف است.

مخالفت امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در حالی صورت گرفت که ابراهیم رئیسی، داماد و نامزد مورد حمایت او در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با امیرحسین مقصودلو، ملقب به «تتلو» یکی از خوانندگان زیر‌زمینی جنجالی در ایران ملاقات کرد.

در این میان، ایلنا با انتشار گزارش دیگری٬ از آغاز به کار دوباره مجید درخشانی٬ نوازنده و آهنگساز، پس از سه سال وقفه در فعالیت‌هایش در داخل ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش٬ آقای درخشانی همراه با گروهی از نوازندگان جنوب ایران، تور کنسرت‌هایش را از خوزستان آغاز کرده و قرار است کنسرتی را نیز با همکاری حسام‌الدین سراج روی صحنه ببرد.

وی همچنین درباره حل شدن مشکل ممنوعیت برای برگزاری کنسرت در استان‌های غیر از تهران گفت که «از یک تاریخی به بعد دیگر واقعا مشکلی برای برگزاری کنسرتم در شهرستان‌ها برای‌مان به وجود نیامد و دوستان‌مان برای گرفتن مجوز ارشاد استان‌ها مراجعه می‌کردند که خوشبختانه هیچ مشکلی نبود».