گلایه از پرداخت نشدن کمک هزینه جشنواره استانی/جوایز را هم ندادند

یک بازیگر و کارگردان تئاتر کرمانشاه با اشاره به پرداخت نشدن کمک هزینه های جشنواره استانی کرمانشاه از بی توجهی اداره کل ارشاد استان ها به گروه های نمایشی گلایه کرد.

ندا صادقیان بازیگر و کارگردان تئاتر استان کرمانشاه با گلایه از پرداخت نشدن کمک هزینه های جشنواره های تئاتر استانی به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه بعد از گذشت بیش از یک سال از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه هنوز کمک هزینه هایی که قرار بود به گروه های شرکت کننده داده شود، پرداخت نشده است. به جز تسویه نشدن هزینه های دوره گذشته جشنواره، کمک هزینه ها و ورودی های جشنواره امسال و جوایز نقدی برگزیدگان نیز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: هنرمندان استان کرمانشاه ۲ سال است که در حال پیگیری مطالباتشان هستند اما انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه نیز دلیل پرداخت نشدن هزینه ها را نداشتن بودجه اعلام می کند و مدام پرداخت هزینه های گروه ها را به تعویق می اندازد و ۲۰ گروه نمایشی هنوز هیچ کدام از هزینه هایشان را دریافت نکرده اند. خود من سال گذشته بازیگر سه نمایش بودم و یک نمایش را هم کارگردانی کردم و امسال نیز به عنوان بازیگر در یک اثر نمایشی حضور داشتم اما تا امروز هیچ مبلغی دریافت نکرده ام.

این بازیگر تئاتر بیان کرد: اداره کل ارشاد استان ها موظف است ورودی جشنواره های استانی و کمک هزینه گروه ها را به حساب انجمن نمایش استان ها بریزد و انجمن نمایش این مبالغ را به گروه ها تزریق کند اما متاسفانه در ۲ سال گذشته این اتفاق رخ نداده است حتی ما کمک هزینه ساخت و ساز دکور و دوخت لباس ها را هم دریافت نکرده ایم و همه هزینه ها به صورت شخصی انجام گرفته است.

صادقیان درباره میزان کمک هزینه ها توضیح داد: ورودی های دوره گذشته جشنواره استانی مبلغ یک میلیون تومان بوده که ۱۲ گروه شرکت داشتند اما این ۱۲ میلیون پرداخت نشده است. حتی کمک هزینه های اجراهای عمومی که سقف آن چهار میلیون تومان و کف آن ۲ میلیون تومان است، پرداخت نشده است. مبلغ ورودی این دوره از جشنواره یک و نیم میلیون تومان بود که تاکنون مبلغ اندکی از آن دریافت شده است و اعلام کرده اند که باقی هزینه ها در آینده پرداخت می شود.

وی در پایان صحبت هایش  بیان کرد: هرسال ۲ نمایش از جشنواره استانی به جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند که این ۲ نمایش در جشنواره فجر استانی بازبینی و از این میان آثار برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی می شوند. امسال یکی از نمایش های جشنواره استانی مستقیما به جشنواره تئاتر فجر معرفی شده است اما به این گروه هم هیچ کمک هزینه ای پرداخت نکرده اند و حتی هزینه ایاب و ذهاب و سفر به تهران هم به گروه پرداخت نشده است و مدام می گویند بودجه ای در اختیار نداریم. محمدرضا درند رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه نیز با ما همراه است اما متاسفانه بودجه ای دریافت نکرده اند تا به گروه ها پرداخت کنند.