یغما فشخامی آزاد شد

یغما فشخامی روزنامه‌نگار و از اعضای تحریریه روزنامه‌ «روزان» که در مردادماه بازداشت شده بود، ساعتی پیش با تبدیل قرار از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶، یغما فشخامی روزنامه‌نگار و از اعضای تحریریه روزنامه‌ «روزان» که در مردادماه بازداشت شده بود، با تبدیل قرار از زندان اوین آزاد شد.

گفتنی است که پیشتر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) با اعتراض به بازداشت ساسان آقایی و یغما فشخامی در مردادماه توسط مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواستار آزادی فوری آنان شده بود.

یغما فشخامی دی ماه سال ۱۳۹۳ نیز مدتی را در بازداشت به سر برده بود. او خبرنگار ماهنامه “پیام هاجر” و روزنامه توقیف‌شده “روزان” بود. روزنامه “روزان” اول دی ماه ۹۳ پس از انتشار ویژه‌نامه‌ای به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری توقیف شده بود. دادستانی علت توقیف را “نقل مطالب از گروه‌های منحرف و مخالف اسلام” عنوان کرده بود.

لازم به یادآوری است که روز گذشته نیز ساسان آقایی روزنامه‌نگار و از اعضای تحریریه روزنامه اعتماد که در مردادماه بازداشت شده بود، با تبدیل قرار از زندان اوین آزاد شد.