تنها سینمای فعال بندرعباس تعطیل شد

ارسال کننده خانم صدیقه جعفری 22 تیرماه 94

بندرعباس-ایرنا- سینما ستاره شهر بندرعباس که آخرین سینمای فعال مرکز استان هرمزگان بود از اواخر هفته گذشته به دلیل بدهی در معرض واگذاری قرار گرفته و تعطیل شده است.

این سینما در حالی تعطیل شد که هنوز زمان اکران ‘در دنیای تو ساعت چند است ‘ به پایان نرسیده بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تایید خبر تعطیلی این سینما اظهار داشت:با وجود گذشت چندین روز از تعطیلی این سینما ،روز یکشنبه 21تیر و آن هم به وسیله نامه حدود 70نفر از کسبه اطراف سینما از این موضوع مطلع شده است.

علیرضا درویش نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود : تا کنون نه مدیر و نه مالک این سینما هیچ نامه و گزارش مکتوبی از مشکلات مالی و تجهیزاتی این سینما به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نداده اند.

وی ادامه داد:واگذاری سینما به سادگی امکان پذیر نیست و دارای فرآیندهای ویژه است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به راحتی اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

درویش نژاد هیچ اشاره ای به زمان و چگونگی بازگشایی تنهاسینمای فعال بندرعباس نکرد و اظهار داشت این موضوع بررسی و پیگیری خواهد شد.

سینما ستاره شهر با 215صندلی تا هفته گذشته تنها سینمای فعال بندرعباس بود.این درحالیست که با توجه به جمعیت حدود یک میلیون و 400هزار نفری بندرعباس ،بر اساس سرانه استاندارد باید 14هزار صندلی سینما در استان وجود داشته باشد.

سینما ستاره جنوب نیز پس از اکران 11فیلم و پس از نمایش فیلم ‘تهران 1500’ از خرداد 92تاکنون تعطیل شده و هیچ تلاشی برای بازگشایی آن نشده است .ک/3