کنسرت رضا یزدانی در آبادان لغو شد

ارسال کننده آقای علی تورج 28 تیر 94

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از مسئولان اجرایی این کنسرت گفته است: “تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این کنسرت اخذ شده بود و قراردادی هم با سالن سینما نفت آبادان منعقد کرده بودیم. متاسفانه شب گذشته طی نامه ای مسئول سالن سینما نفت اعلام کرد امکان اجرای برنامه در این سالن وجود ندارد و دلیل این امر هم اعلام نشده است.”
در ماه‌های اخیر موج لغو کنسرت‌ها با وجود داشتن مجوز از وزارت ارشاد درست پیش از برگزاری آن توسط مقام‌های قضایی و یا نیروی انتظامی افزایش یافته است.
کنسرت های پرواز همای، لیان و سیروان خسروی از جمله کنسرت هایی بوده اند که در ماه های گذشته در شهرستان های ایران لغو شده اند.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران، در مورد لغو کنسرت‌ها گفته است که لغو کنسرت‌ها موضوعی چند بعدی است و چنانچه اقدامی حرام در آن شکل بگیرد باید از آن پیشگیری کرد.
اما لغو کنسرت‌ها با اعتراض برخی از مقام‌های ارشد دولتی روبه‌رو شد. از جمله حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته است که وقتی کنسرتی مجوز دارد و مردم بلیت می‌خرند، با لغو کنسرت “حق مردم تضییع می‌گردد”.
آقای روحانی گفته بود: “از نظر ما مجوز قانونی زمانی که صادر می شود، لغو آن مجوز از طرف دستگاه هایی که قانونا حق این کار را ندارند، کاملاً نادرست است.”
اما صادق لاریجانی در همایش سراسری قوه قضاییه گفته است: “در ذهن برخی مقامات اجرایی فکر نادرستی شکل گرفته است که چنانچه ما مجوزی صادر کردیم این مجوز نباید لغو شود. در حالی که هر کس برای خود وظیفه‌ای دارد و دستگاه قضا در بحث امنیتی و تظاهر به حرام باید به وظایف خود عمل کند.”
صاحب‌نظران فرهنگی، میزان قدرت و نفوذ وزارت ارشاد را در دفاع از عملکرد خود و مجوزهایی که در زمینه های مختلف صادر می کند، ناچیز می دانند.منتقدان عدم توانایی وزیر ارشاد و معاونانش در دفاع از آثار و برنامه های مجوز گرفته و ناهماهنگی میان مسئولان ارشاد در تهران و شهرستان ها را سبب ناامنی حرفه ای و اقتصادی در عرصه هنر می دانند.