دستگیری ۱۲ خواننده مرد و ۹ خواننده زن “زیر زمینی” در بندرعباس

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۲۱ خواننده زیرزمینی (فاقد مجوز) و پلمب ۶ استودیوی غیرمجاز ضبط موسیقی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، سرهنگ علی اصغر عبادی نیک گفت: “مأموران پلیس امنیت عمومی استان با انجام کار اطلاعاتی و رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تعدادی که با هویت‌های مستعار به صورت زیرزمینی اقدام به فعالیت خوانندگی حرفه‌ای کرده و کلیپ‌هایی از ترانه‌های خود را با محتوا و مضامین غیر اسلامی و بعضا بدون رعایت شونات اخلاقی و اجتماعی در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و فضای مجازی انتشار می‌دادند شناسایی کردند”.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان افزود: “مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با تشکیل اکیپی به محل و مخفیگاه متهمان اعزام طی دو عملیات جداگانه تعداد ۲۱ نفر از خوانندگان زیر زمینی غیر مجاز که ۹ نفر خانم بودند دستگیر کردند”.

این مسئول انتظامی اذعان داشت: “اغلب دستگیر شدگان اظهار عدم آگاهی از ممنوعیت و غیر مجاز بودن موضوع داشتند که در صورت عدم اطلاع رسانی این گونه موضوعات، شاهد افزایش و گسترش روزافزون این موضوع در استان خواهیم بود”.

سرهنگ عبادی نیک تصریح کرد: “این گونه اقدامات غیرمجاز به استناد مواد قانونی باعث اشاعه ضد فرهنگی و جریحه دار کردن عفت عمومی می‌شود که در این راستا ۶ استودیو غیرمجاز متعلق به متهمان شناسایی و پلمپ شد”.

موسیقی زیرزمینی مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی است که در زمان تولید خود مورد توجه ناشران و تهیه‌کنندگان قرار نمی‌گیرد و معمولاً با سبک زندگی و بعضی ارزش‌های اجتماعی یا دینی در تضاد است. این نوع موسیقی از سوی نظام حاکم به رسمیت شناخته نشده‌است و در مکانی که موقعیت رسمی ندارد و در استودیوهای خانگی به صورت مخفیانه و با مضامین اعتراض‌گونه تولید می‌شود.ز مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع موسیقی قابلیت جذب مخاطبان نخبه و صاحب اندیشه و همینطور عام و مردم عادی است.