ضعف جشنواره تئاتر فجر کمبود بودجه است

مسعود دلخواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نداشتن بودجه برای هزینه گروه های نمایشی ضعف جشنواره محسوب می شود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره ای ملی و بین المللی و با این وسعت باید بودجه ای مناسب داشته باشد تا بتوانیم از گروه های تئاتری حمایت لازم را انجام دهیم.
بازیگر نمایش «روال عادی» افزود: زمانی که جشنواره به لحاظ مالی توانایی کامل تامین گروه های نمایشی را نداشته باشد بخشی از کیفیت مغفول می ماند و معتقدیم به دلیل فراهم کردن فضایی مناسب برای گروه های خارجی نباید هنرمندان داخلی کمتر دیده شوند.
وی با بیان اینکه میزان پایین پرداخت هزینه باعث فشار به گروه های نمایشی می شود، خاطرنشان کرد: باید از گروه های شهرستانی که با تمام امید و علاقه خود برای اجرای نمایش به تهران می آیند بهترین میزبانی انجام گیرد و برای گروه های تهرانی نیز فضای کاری مناسب فراهم شود.
وی ابراز امیدواری کرد بر اساس قول های داده شده، بودجه مناسب به جشنواره تئاتر فجر پرداخت شود تا گروه های نمایشی نیز با آسایش بیشتری به اجرای بپردازند.
دلخواه همچنین اظهار کرد: تغییر مداوم دبیر جشنواره می تواند به ساختار برگزاری لطمه بزند زیرا سیاست های واحد دنبال نمی شود.
وی درباره کیفیت مقدمات برگزاری این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز گفت: هر دبیر برای برگزاری هر دوره از جشنواره ایده های جدیدی را با خود به همراه دارد که در مرحله اجرا و نتیجه، مناسب بودن یا نبودن خود را نشان می دهد و تا پایان نمی توان آنها را تایید یا نقد کرد.
کارگردان نمایش «بیگانه» خاطرنشان کرد: فرهاد مهندس پور (دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر) با گروه انتخابی جوان و دانشگاهی خود تاکنون توانسته مراحل برگزاری جشنواره را با انرژی مناسب پیش ببرد اما نتیجه ایده های اجرایی را در این مرحله نمی توانیم دقیق و موفق بدانیم.
وی با تاکید بر اینکه تکثرگرایی، هدف دبیر این دوره از جشنواره بوده است تصریح کرد: بر همین اساس تلاش شده تا از هر نوع و شکلی از نمایش، نمونه هایی در جشنواره امسال حضور داشته باشد.
وی در خصوص نمایش های خارجی جشنواره نیز بیان کرد: بعد از اجرا و تماشای این نمایش ها می توان در خصوص چند صدایی و تکثر آنها نظر داد.
دلخواه اظهار امیدواری کرد که هر سال جشنواره تئاتر فجر منظم تر، با کیفیت تر و منسجم تر برگزار شود تا با جشنواره های بهتری رو به رو باشیم.
مسعود دلخواه در بخش مسابقه بین الملل سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش «مفیستو» حضور دارد که در روزهای 28، 29 و 30 دی ماه اجرای عمومی خواهد داشت.
این دوره از جشنواره از 28 دی ماه تا نهم بهمن ماه به دبیری فرهاد مهندس پور در تهران برگزار می شود.