جداسازی آثار تهران و شهرستان در جشنواره تئاتر فجر دردناک است

کارگردان نمایش «یک به علاوه دو» گفت: روش های انتخاب آثار در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر بسیار حرفه ای بود اما جداسازی این آثار در دو گروه تهران و شهرستان، دردناک است زیرا کیفیت تولید آنها تفاوتی ندارد.

امیر بهادر اکبرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اینکه بعضی آثار نمایشی که در شهرستان ها تولید می شوند نسبت به اجراهای تهران از کیفیت بهتری برخوردار هستند، اظهار کرد: برخی از استان ها در تولید آثار نمایشی آنقدر پیشرفت کرده اند که دارای سبک شده اند.
وی با بیان اینکه استفاده بخش بندی تهران و شهرستان ها حس خوبی را به گروه های هنری القا نمی کند، تاکید کرد: نمی دانم روش بهتری وجود دارد یا نه اما با توجه به پیشرفت گروه های خارج از تهران و بهتر شدن کیفیت آثار، تفکیک آنها روش مناسبی به نظر نمی آید.
به گفته اکبر پور دلیل مشخصی برای تفکیک آثار هنرمندان تهران و شهرستان وجود ندارد و تنها طبق یک روال عادی، از این روش استفاده می شود.
وی انتخاب فرهاد مهندس پور به عنوان دبیر برای این دوره از جشنواره را مناسب خواند و تصریح کرد: از سیستم انتخاب آثار در این دوره استقبال کردم و با این روش موافق بودم.
کارگردان نمایش «حاشا» با اشاره به گروه 70 نفره کارشناسان برای انتخاب آثار تهران در بخش مرور خاطرنشان کرد: در شهرستان ها نیز اتفاقات خوبی افتاد که نشان از حرفه ای تر شدن روش های انتخابی دارد.
وی افزود: این گروه های انتخابی در شاخه های مختلف هنری فعالیت داشتند و گستردگی در سلیقه ها موجب شد تا آثار متفاوتی به جشنواره راه پیدا کند.
اکبرپور خاطرنشان کرد: گروه ها در این دوره می توانستند به صورت رو در رو با داوران صحبت کنند و از اشکالات کارهای خود مطلع شوند و به آسانی سوالات آنان پاسخ داده می شد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل انتخاب به صورت شفاف برای گروه های متقاضی پیش رفت، تاکید کرد: این روش ها موجب شد تا سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حاشیه کمتری روبه رو باشد.
نمایش «یک به علاوه دو» به کارگردانی امیربهادر اکبرپور از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیده شهرستان ها در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور یافته است و نویسندگی این تئاتر که بر اساس رمان «آخرین انار دنیا» است را امیر بهادر اکبر پور و فراز مهدیان برعهده داشته اند.
سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 28 دی ماه تا نهم بهمن ماه به دبیری فرهاد مهندس پور با اجرای 89 اثر نمایشی در تهران برگزار می شود.