آزادی یک شاعر با تودیع وثیقه در ایلام

حسین باقری شاعر و نویسندە‌ی منتقد ایلامی با تودیع وثیقه از زندان ایلام آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، حسین باقری با تودیع وثیقه آزاد شد. وی در پی حادثه‌ی رانندگی و وجود پلاتین در پشت و لگنش، توان راه رفتن ندارد. با این حال طی چند ماه گذشته، چندین بار بازداشت شده است.

طبق اطلاع رسیدە قاضی بازپرس پرونده‌ی آقای باقری، دوازدە مورد اتهام اعم از «لیدری اغتشاشات تهران و ایلام، لیدری شعارنویسی روی دیوارها در ایلام و تهران، مصاحبە با رسانه‌های ضد انقلاب و نوشتن اشعار سیاسی، توهین مستقیم بە رهبر جمهوری اسلامی و توهین به مقدسات» را بە او وارد کردە است‌.

روز ۲۴ دی، حسین باقری متخلص به کاک باران در شهرستان ملکشاهی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت گردید. آن زمان اتهام مطروحه علیه وی از سوی اداره‌ی اطلاعات ایلام «توهین به مقدسات» بوده است. استناد این اُرگان امنیتی برای طرح چنین اتهامی، انتشار یک قطعه شعر از ایشان تحت عنوان «خدای ظالمان را باور ندارم» بوده است. او در این شعر از خدا برای «برتخت‌نشاندن ظالمان» انتقاد کرده بود.

حسین باقری متولد ۱۳۶۱ یک بار دیگر هم روز ۲۵ آذر توسط همین ارگان بازداشت شده و پس از سه روز در تاریخ ۲۸ آذر به صورت موقت آزاد گردید.