رضا پیشرو، خواننده رپ آزاد شد

محمدرضا ناصری آزاد ملقب به رضا پیشرو از خوانندگان موسیقی رپ ایرانی که در تاریخ ۲ اسفندماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، امروز با قرار وثیقه بصورت موقت آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج‌شنبه مورخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۶، رضا پیشرو خواننده ایرانی و از اولین رپرهای فارسی که از تاریخ ۲ اسفندماه سال جاری به همراه مدیر برنامه‌اش حمید نوری تحت بازداشت نیروهای امنیتی بسر می‌برد، امروز آزاد شد.

از دلایل بازداشت، اتهامات و کیفیت بازجویی از وی اطلاع دقیقی در دست نیست همینطور وضعیت حقوقی حمید نوری که با آقای ناصری بازداشت شده بود روشن نیست. با اینحال نزدیکان وی در گفتگو با هرانا تایید کردند بازداشت او در رابطه با فعالیت هایش در زمینه موسیقی بوده و مدتی از ایام بازداشت خود را در زندان فشافویه سپری کرده است.

رضا پیشرو و حمید نوری

محمدرضا ناصری آزاد ۳۱ ساله ملقب به رضا پیشرو فعالیت غیررسمی خود را از سال ۷۷ آغاز کرد و تاکنون ۴ آلبوم رسمی و دو آلبوم غیررسیمی از او منتشر منتشر شده است.

کارهای پیشرو معمولا با درونمایه‌ی انتقادی از شرایط اجتماعی و سیاسی همراه بوده و توجه بخش زیادی از مخاطبان موسیقی رپ را به خود جلب کرده است.

پیشرو با خوانندگان زیادی همکاری داشته است که می‌توان به “هیچ‌کس”، “قاف”، “تتلو”، “تهی»”، «”شاهین فلاکت”، “حصین»”، “سوگند”، “صادق”، “اوج”، “عرفان” و “بهرام” اشاره کرد.

حکومت ایران طی سالهای اخیر علیرغم ممیزی‌های فراوان قبل از انتشار آثار موسیقی و لغو مکرر کنسرت‌ها، در بسیاری موارد اقدام به بازداشت یا احضار خوانندگان کرده است. دولت ایران موسیقی رپ را همواره یک تهدید دانسته و خواننده های رپ امکان دریافت مجوز را نداشته اند و اغلب مجبور به ترک ایران شدند.