آتنا دائمی؛ آخرین وضعیت پزشکی و تداوم بلاتکلیفی

خبرگزاری هرانا – با مشخص شدن نتیجه آزمایشات آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین اعلام شد که ایشان به بیماری MS مبتلا نیست و مشکلات جسمی ایشان در زندان ناشی از استرس و فشار عصبی است. خانم دائمی همچنان با عدم تعیین وقت دادگاه تجدیدنظر در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با مشخص شدن نتیجه آزمایشات و ام آر آی فعال مدنی محبوس، آتنا دائمی و عدم ابتلا ایشان به بیماری MS، مشخص شد که مشکلات جسمی ایشان در زندان ناشی از استرس و فشار عصبی است.

یک منبع آگاه در این ارتباط به خبرنگار هرانا گفت که قرار شده است تا برای تشخیص دلیل بیماری دوبینی این فعال مدنی زندانی از بیمارستان فارابی تهران وقت گرفته شود.

همچنین لازم به ذکر است که هنوز تعیین وقتی برای دادگاه تجدیدنظر این فعال مدنی در بند انجام نشده و او همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد.

لازم به ذکر است پس از انتشار تصاویر مربوط به اعزام پیشین او به بیمارستان در رسانه ها، ادامه درمان این فعال مدنی متوقف شده بود و مسئولین امنیتی به او و خانواده اش اعلام کرده بودند که ” شما در “خط قرمز” هستید و به همین دلیل برای اعزام ایشان به بیرون نامه و اجازه ای نمی دهیم.”

آتنا دائمی بارها پس از این رویداد برای اعزام به بیمارستان درخواست کرده بود که هر بار مسئولین امنیتی با اشاره به انتشار تصاویر این فعال مدنی زندانی که با دستنبد به بیمارستان منتقل شده بود، از اعزام او امتناع کرده و او را در “خط قرمز” دانسته بودند.

آتنا دائمی ۲۷ ساله، بیست و نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۵۷ روز در سلول انفرادی و تحت بازجویی بود، وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم، به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم برای تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و تا لحظه تنظیم این گزارش نتیجه ای سوی این دادگاه اعلام نشده است.

بنا به اعتقاد مشاورین حقوقی هرانا، دادنامه صادره علیه این فعال مدنی که تصاویر آن از سوی هرانا منتشر شد، حاوی اشتباهات فاحش حقوقی است که در صورت رسیدگی جدی و دقیق احتمال تغییر حکم را در دادگاه تجدید نظر تا حد زیادی افزایش خواهد داد.