«۲۴ خواننده» ایرانی از فعالیت هنری ممنوع شدند

منابع خبری در ایران گزارش داده‌اند که ۲۴ خواننده به دلیل آن‌چه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان شده، «ممنوع‌الفعالیت» شده‌اند.

ارسال کننده آقای بهروز خسروی 

Concert

سایت اعتماد ملی نوشته که «همکاری با سایت رادیو جوان، پخش کلیپ در شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی تخلفات در کنسرت‌های خارج از کشور» از جمله دلایل ممنوع‌الکاری این خواننده‌ها اعلام شده است.

فرزاد فرزین، سیروان و زانیار خسروی، رضا صادقی، محسن یگانه، سعید و مهدی مدرس، شهرام شکوهی، محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، علی لهراسبی، گروه چارتار، همایون شجریان و حافظ ناظری از جمله خوانندگانی هستند که «ممنوع‌الکار شده‌اند.»

بر پایه این گزارش، لغو برخی کنسرت‌های این خواننده‌ها در هفته‌های گذشته به دلیل همین «ممنوع‌الکاری» بوده که به صورت مکتوب به آن‌ها ابلاغ شده است.

وزارت ارشاد محرومیت خوانندگان را رد نکرد

در همین حال فرزاد طالبی، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در واکنش به خبر ممنوعیت فعالیت چند خواننده این خبر را تکذیب نکرد و در این‌باره گفت همکاری با سایت «رادیو جوان» «چه خواسته و چه ناخواسته»، همکاری با «رسانه معاند» نظام به حساب می‌آید.

طالبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: «ماهیت این سایت متعلق به دولت آمریکاست در نتیجه حضور خوانندگان ایرانی دارای مجوز در این سایت امری غیرقانونی است.»

به‌گفته این مسئول وزارت ارشاد، دفتر موسیقی این وزارتخانه نام خواننده مشخصی را به‌طور رسمی اعلام نمی‌کند چون این اقدام کار «شایسته»ای نیست.

فرزاد طالبی گفت: «هیچ زمان‌بندی خاصی برای ممنوع‌الکار بودن به این خوانندگان اعلام نشده برخی‌ها از شش ماه و یک سال نام می‌برند اما من امیدوارم با تلاشی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد مشکلات موجود هرچه زودتر مرتفع شود.»

در دو سال گذشته شمار دخالت‌ نهادهای نظامی و امنیتی و امامان جمعه برای لغو کنسرت‌ها افزایش یافته است.