اطلاعیه شماره 658 نمایندگی کلن در خصوص نفی هرگونه خشونت در جهان

دردها که بسیار می شوند ،l

دلت میخواهد سر بگذاری بر سپیدی برگه ها و اشک هایت را از نوک قلم سر دهی بر رویشان !

دلت از خشونت ها در آشوبست،  و در این آشفتگی و دل نگرانی ،

واژه ها را گم میکنی و انگشتان با قلم بیگانگی میکنند ! و جدالی بر پا می شود ،

میان لرزش دستانت و بی تابی های قلم و دردهایی که میل سرازیر شدن را دارند !

همه هستی ام فریاد میزند از خشونت ها و بوی خون پیچیده در هوا !

 

kk

 

پاریس، شهر نور…شهرعشق وشعر و شعور….پاریس پیر آگوست رنوار.. ژان لوک گدار…پاریسِ مارسل پروست … پاریسِ سارتر… پاریس آن همه موج.. کهنه , نو…پاریسِ ساموئل بکت…یونسکو… پاریس دکارت… بالزاک… ولتر… پاریس ایفل.. سن.. نوتردام…لوور… .پاریس نور … و تو: ای سربازِ کور. زنده به گور! سربازِ آفریدگاری که بزرگ نیست و هستی‌ ستیز است. شرم بر شبدلانِ بی‌ عشقی که از “زیبایی” بیزارند  !

 

و زهی افسوس که این روند ادامه خواهد داشت،

زیرا در پیامد این فاجعه خونبار، فرانسوا اولاند خطاب به مردم فرانسه اعلام میدارد:

وقایع جمعه شب در پاریس اقدامی جنگی است که یک ارتش تروریستی آن را انجام داده است. یک ارتش اسلامگرا علیه فرانسه و ارزش هایی که ما در سراسر جهان آنها را به پا داشته ایم.

و دو روز بعد وزارت دفاع فرانسه خبر از بمباران همزمان یک ستاد فرماندهی و یک کمپ آموزشی گروه حکومت اسلامی در رقه را میدهد که توسط ۱۰ جنگنده فرانسوی و با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام شده است.

و بدین ترتیب کشتاری که هم اکنون در سوریه، کنیا، عراق، لبنان، افغانستان، ترکیه و … درجریان است وسعت بیشتری می یابد، همراه با ترور و کشتار انسان های بیشتر.

آی دولتها، آی انسانها، هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد:

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر

اعضای نمایندگی کلن هرگونه خشونت، ترور، هراس و ناامنی جامعه را نا درست و خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر خوانده، هرگونه یورش های مرگبار تروریستی در برابر مردمان بی گناه پاریس و دیگر نقاط گیتی را محکوم کرده و همدردی خود را با خانواده های جانباختگان و آسیب دیده این رویداد اهریمنی ابراز میدارد.

658

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران   

نمایندگی کلن