اعتراضات آبان؛ مصطفی محب کیا با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

مصطفی محب‌کیا، فعال سیاسی و عضو هیئت تحریریه مجله “ایران فردا” امروز شنبه ۲۱ دی ماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی در ادامه بازداشت شهروندان در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین منتقل شده بود.

به نقل از ایران اینترنشنال، امروز شنبه ۲۱ دی ماه ۹۸، مصطفی محب‌کیا، فعال سیاسی، ‌با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

او عضو تحریریه مجله «ایران فردا» است که روز پنجشنبه هفتم آذرماه در شهریار و هم‌زمان با ادامه بازداشت‌ها شهروندان و فعالان سیاسی در پی اعتراض‌های سراسری آبان‌ماه بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

بر اساس این گزارش پیش از بازداشت، منزل او از سوی ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود. محب‌کیا سابقه عضویت در انجمن اسلامی دانشگاه لرستان را نیز دارد.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

خبرگزاریها در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشاتی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بودند.